View Single Post
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Ikke så veldig mye aktivitet i denne tråden, så tenkte jeg skulle lodde stemningen litt og kanskje sette i gang litt mat for diskusjon:

Er det mange som har startet og kommet i gang med dette? Selv er jeg så små startet med det grunnleggende. Holder på å skrive et bibliotek i C# som skal håndtere socket og json, og i tillegg eventuelt AIen, om ikke dette blir noe separat. Har også opprettet en fork av etse sitt prosjekt på bitbucket, kan sikkert dele adressen senere om jeg har noe interessant å komme med.

Ettersom standardbibliotekene som man har tilgjengelig er rimelig begrenset, og jeg har lyst til å arbeide på et litt "høyere nivå", så lager jeg noen ai-klienter som ikke blir en del av mitt bidrag i konkurransen. Tanken her var at hvis jeg lager en litt mer avansert klient, så kan jeg bruke den som et verktøy til å lage en bedre AI som jobber i 2d-miljøet som er i konkurransen. Med høyere nivå, så mener jeg f.eks en GUI-klient hvor jeg kan manipulere dronene for hånd og ikke med kode. Mye mulig jeg også gjør noen endringer i server-applikasjonen og/eller protokollen- når jeg blir bedre kjent med python, det er totalt nytt for meg.

Det kunne også ha vært interessant om man kunne ha rendret kampene mellom AI-ene i ... tja, 3D, som avi? Jeg har noen tanker om hvordan man kan implementere det, men avventer litt ettersom jeg enda jobber med det grunnleggende. Men å kunne hoppe rundt i et 3d-miljø og observere en kamp, det hadde jo vært relativt moro.

Noen andre som går rundt med tanker?
Sist endret av m0b; 18. juni 2014 kl. 15:48.