Tråd: Vold er vold
View Single Post
Sitat av Susanna Vis innlegg
Nå er det ikke sånn at feminisme betyr at man ønsker at menn skal få et dårligere liv. Man kjemper for likeverd for begge kjønn.

Så er det noen som engasjerer seg for kvinner som lever i voldelige forhold, blir utsatt for overgrep osv. Ofte er dette mennesker som har personlige erfaringer med denslags, og derfor har de det fokuset de har. Å mene at fordi de engasjerer seg i en spesifikk sak skal de være forpliktet til å engasjere seg i andre utsatte grupper sin sak også, er noe spesielt. Om mange menn blir mishandlet og du mener at det er noe som må opp i lyset, er det jo bare å sette igang og lage oppmerksomhet rundt den saken. Ingen nekter deg det, og jeg skal vedde for at feminister flest ville støttet deg og sett på din sak som like viktig som sin egen. Men du kan altså ikke forvente at andre skal kjempe kampen for deg.
Vis hele sitatet...
Problemet er at feministene framstiller partnervold som et typisk kvinneproblem når forskning antyder at menn også blir rammet av det.

Selvsagt må de få lov til å kjempe for kvinner som er ofre som partnervold, men da mener jeg de må være tydeligere på at de først og fremst kjemper for kvinner og ikke for menn.

Menn har et dårlig krisesentertilbud fordi menns problemer med partnervold underkommuniseres, så du skjønner at et ensidig fokus på kvinners problemer innenfor partnervold kan bli et problem.

http://www.aftenposten.no/meninger/V...e#.U4VWDfmSx8F

Jeg mener det også blir feil når de framstiller menn som den store stygge ulven som forgriper seg på kvinner når dette ikke er den hele og fulle sannheten om problemet med partnervold.