View Single Post
Sitat av SOTR Vis innlegg
Er jeg heldig så sover jeg maks 2-3 timer en dag, og har holdt på sånn i 4år nå, har også ofte perioder der jeg absolutt ikke får sove, og da har jeg på det meste hvert våken i over 60 timer, og det var etter 12mg melatonin og 1 Tolvon.

Nå jar jeg tatt 7x 7,5mg Imovane og er så våken at jeg fint kunne ha kjørt bil bare for å komme med ett eksempel
Vis hele sitatet...
I feel you... Jeg våkner alltid etter 2-3 timer (merkelig konsistent, men mistenker at det har noe med første REM-periode å gjøre).

Mogadon fungerer bra, Rivotril fungerer, og for meg fungerer Imovane/Stilnoct og, men kun for selve innsovningen (kort halveringstid).

Jeg vet også hvor desperat man kan bli om man ikke får sove, men vit at benzo/benzolignende/ting som påvirker GABA-funksjonalitet faktisk er veldig vanedannende og du bygger fort opp toleranse. Det er ikke nødvendigvis så ille som folk skal ha det til, men det krever mye selvdisiplin for å ikke falle for fristelsen til å øke dosene når du endelig finner noe som fungerer og som gradvis fungerer dårligere og dårligere...

Har du selvdisiplin til å la være å øke doseringen, eventuelt å lide deg gjennom en natt eller to uten søvn uten å ta noe ekstra fordi du vet det virker?

Det kan være vanvittig fristende å bare hive i seg en haug med piller når det er på det verste og du har det tilgjengelig. Som en med de samme problemene vil jeg anbefale deg å være veldig forsiktig med bruk, for veien er veldig kort til å bli narkoman (bokstavelig talt).

Mitt beste råd er å ta det med legen og virkelig forklare hvor ille det er, og eventuelt bytte lege om du ikke blir tatt på alvor. Jo bedre du forklarer, jo større er sjansen, men mange leger er "nulltolerante" og tror at alle som ønsker b-preparater er misbrukere.

Ellers; etizolam fungerer utrolig bra for min del, og jeg foretrekker dem til dette formålet... det er ikke mulig å få tak i dette helt lovlig i Norge, dessverre.

Sitat av Princeultra Vis innlegg
Hvorfor klager du?

-Jeg mener, -du sier du sover max 3 timer hver natt, og har gjort det de siste fire år.. - så du tar vel fag fra minst to høyskoler eller universitet samtidig da?

-Du er heldig!

Mange andre, inkludert meg selv, må ha minst åtte timer med søvn hver natt...
-Vi klarer bare de normerte fagene!
:-)
Vis hele sitatet...
Det er det dummeste jeg har lest noen gang. Hvorfor klager du? Du kan bare legge deg klokken tolv og sette klokken på vekking klokken 02:30 hver dag, så klarer du fint å ta to mastergrader samtidig...eller?

Har det falt deg inn at han kanskje ikke har et mindre søvnbehov, men bare ikke klarer å fylle det normale behovet uten hjelp?

DU er heldig som klarer deg uten denne problestillingen, for du kan VELGE å sove 2-3 timer hver dag og ta to mastergrader samtidig.

Kan du ikke gjøre et forsøk i en måned med nøyaktig 2.5 timer søvn hver eneste dag, pluss at du døgner fra tirsdag til onsdag hver uke, så ser du hvor mye ekstra du får gjort ut av all den ekstra tiden?



Sitat av narni Vis innlegg
Spørr om å få prøve seroquel. Får du ikke sovne av det, veit jeg ikke..
Vis hele sitatet...
Seroquel fungerer faktisk på et vis, problemet er at i alle fall jeg blir helt fucka av det hele dagen etter. Tidenes hangover. Det gjør meg heller ikke mindre trøtt når jeg våkner, det føles ut som om bare kroppen min sover, men ikke hodet...

Jeg fungerer bedre etter 3 timer med "normal" søvn, enn etter 8 timer med seroquel-søvn... men ja, det er et apedop av dimensjoner som slår ut de fleste...

Tillegg:

Hvor gammel er du?

Og for din egen del; de dosene av Imovane er et dårlig tegn.. bikker du over en viss grense så virker det nesten som en stimulant i stedet.

Det er EKSTREMT viktig at du tar dem utelukkende rett før du skal legge deg og ligger helt stille, gjerne med bind for øynene og ørepropper for å hindre at noe tar oppmerksomheten din. Hvis man "mister" innsovningsfasen på slike medisiner er det bare å gi opp, og det hjelper ikke å ta mer.

Dette er kun for din egen del... det dummeste du gjør er å fortsette å ta hvis det ikke fungerer i utgangspunktet. Med null toleranse skulle 15mg være rikelig til å slå deg ut slik at du sovner. Ved for høy dose kan man lettere "miste" den korte perioden da man sovner, og når du har bikket det stadiet er det bare å gi opp. Å ta flere tabletter hjelper ikke...

Det er heller ikke noe "vidundermedisin", så du må gjøre alt du kan for å tilrettelegge for søvn i tillegg... det er ingen problem å holde seg våken om man vil... men det vil du vel ikke?
Sist endret av phish; 16. mai 2014 kl. 18:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.