View Single Post
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Også bytter du til dc2 som er stillere. Det phish balber om gir ikke mening, kortet er montert med vifte ned i kabinettet uansett, og luft går dit den flyttes, samme om den er varm eller kald
Vis hele sitatet...
Jeg har forstått at du ikke kan noe om termodynamikk, men selv du må vel intuitivt forstå at større overflateareal gir bedre kjøling? Dessuten tror jeg de som lager de kjølerne har litt mer greie på hva de driver med enn deg..

Varm luft stiger, og er den eneste grunnen til at passiv kjøling i det hele tatt er mulig. Hadde luften stått helt stille hadde det blitt som å pakke inn hele greia i skumgummi eller en annen isolator...

Og dessuten, hvordan i alle dager mener du at dc2 skal være stillene når utgangspunktet er at viftene skal være avskrudd? Komponentstøy? Jeg kan garantere at det drukner fullstendig av selv en Noctua NH-D15 på ~300 RPM med mindre det er noe alvorlig galt med kortet...

Jeg tror kanskje ikke du har forstått premisset "vifteløs kjøling"...?

Med utgangspunkt i at kjøleren skal yte best mulig UTEN vifter er jeg rimelig sikker på at den overdimensjonerte kjøleren til Gigabyte slår ut DCII.

Sitat av Frufsa Vis innlegg
Asus kjøler kortet med andre midler en bare vifter og kjøleribber. Kortet har feks støre areal på ledre inn til gpu, noe som resulterer i lavere temps.
Vis hele sitatet...
Hadde vært gøy om du for én gangs skyld kom med en graf eller noen form for belegg for alle påstandene dine...
Sist endret av phish; 13. mai 2014 kl. 22:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.