View Single Post
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av fustercluck Vis innlegg
Ser ut som et veldig bra oppsett Frufsa
Men litt dyrt. Tanken var å spare noen kroner på at pcen kan bråke det den vil når jeg gamer (hører ikke i krigens hete uansett), men holde kjeft ellers, og være musestille i dette stillemoduset med GPU skrudd av og underclock.

Er ikke 100% sikker, skal undersøke nærmere før jeg kjøper. Er ikke et haste-prosjekt dette. Kan hende jeg må gå for ekstra kjøler. Bråker stock vifter mye når man ikke spiller? Å sette GPU-BIOS-innstillinger og få den vifteløs dynamisk ved lav load høres jo knall ut! Er dette noe som går an spesielt på GeForce? Synes Radeon R9 280 også ser ut som et bra alternativ.


Hvor mye har det å si (i5 vs i7)? Skal nok ikke gjøre veldig mye videoredigering, men har et "actionkamera" og det er håpløst og redigere på laptop med i3 og 4GB RAM.



Den ser ut som en sikker vinner



Hvorfor så dyr PSU? Vil ikke denne som jeg fant til halvparten av prisen være bra nok?



Absolutt mulig det blir vanskelig å ha det helt vifteløst. Men så for meg at det kunne gå om jeg underclocka max og kjørte kun 1 kjerne (går fint i linux), og skrudde av GPU (om det går).
Vis hele sitatet...
Ikke spar deg til fant på psu, dette vil du angre på siden.

Ja, dc2 kjøleren til 760 er støylytt, har den selv, hjelper litt med skikkelig kjølepasta, men den er fortsatt ikke det jeg vil klassifisere som bra, men det er ei heller noe av det skvipet produsentene stapper på skjermkorta. Du vil ikke angre om du kjøper en skikkelig gpu kjøler og bytter ut den som følger med.

i5 vs i7 redigeringsmessig kommer veldig an på hvilke programmer, noen har det ingenting å si, andre er det natt og dag. Dog er det alle viktigste at du har nokk ram, for lite ram vil du fort slite med. Og om du skal gå for i7, gjør som jeg sa i det forige innlegget mitt, bytt fra 4770k til 4790.

Vil forøvrig sett om det er cuda støtte i programmene du skal bruke, er det det, så bare glemmer du alt som heter amd, og går for nvidia skjermkort, da vil ytelsen være av en egen liga i rendering.