View Single Post
Hey, jeg har en del krevende ønsker til ny 2-i-1 stasjonær pc. Er snakk om å prøve å finne noe i nærheten av dette:
  • CPU i5/i7 Haswell (hva er nødvendig?)
  • RAM 8GB eller mer? Skal bruke Adobe Premier til filmredigering.
  • GPU som tar ~nye spill (bf4, gtav, wic) smooth (på 1200x1600px)
  • SSD (win + linux + swap + alle programmer og spill)
  • MB, vifteløst, med wifi og mange HS-USB3-porter.
  • Et stille kabinett. Vurder micro-atx og separat HDD-kabinett.
  • Vifte/kjøleribbe til CPU som kan slå av viften ved lav load/clock.
  • PSU med watt til alt + 6 HDD, som skrur av viften helt ved lav load (eller uten vifte).
Gamer er jeg egentlig ikke, men det er fordi jeg har savnet et bra skjermkort lenge. Vil spille bl.a. Battlefield 3+4, GTA V og World in Conflict. På medium+ med smooth fps på 1200x1600. Har HDDs, eksternt lydkort og skjermer fra før. Vil gjerne ha mulighet til 4 skjermer (2 på internt, 2 på eksternt)? Skal ha dualboot. Windows til spill og Adobe (Photoshop&co). Linux til alt annet.

Stillemodus til natta, med torrent/p2p/servere/klienter. På Linux går det an å slå av dedikert GPU/skjermkort og underclocke CPU. Jeg har derfor et håp om at det skal gå an å bygge en pc som i dette moduset er helt musestille (ingen vifter på). Den kan altså dure på alt den ønsker når jeg gamer, men i dette stillemoduset skal den holde kjeft. Så må altså ha store kjøleribber på alt. Tror ikke vannkjøling vil lønne seg, om det ikke blir nødvendig for å få det til.

Pris: Det det koster, men ikke mer.

Her noen komponenter jeg har sett på:
Noe som ikke passer eller er overkill?

Er veldig takknemmelig for forslag, også de som ikke er helt spot on (skal litt til).
Sist endret av fustercluck; 12. mai 2014 kl. 13:49. Grunn: Flisespikkeri