View Single Post
Sitat av etse Vis innlegg
I så fall blir det en diskusjon om semantikk. Det ble ikke sagt de er like ille bare at det er de 3 værste, det at du mener de sa de var like ille er din tolkning - ikke det som faktisk ble sagt.

Men om man skal bare la ting være åpen for tolkning, ikke bare tolke hva direkte ble sagt vil jeg si at det egentlig bare er en måte å si "Jeg synes det er veldig ille" uten at de egentlig tenkte større over om de egentlig syntes det var det værste, og at man i nesten alle tilfeller hvor folk kommer med slike påstander alltid kan finne ting som er værre som de ikke tenkte på i øyeblikket.

Så da får man bestemme seg om man skal ta det som direkte ble sagt, eller bare la det være opp til egen tolkning.
Vis hele sitatet...
Dersom man skal diskutere semantikk; det at du tolker det som en rangering betyr ikke at det er det. Det ble skrevet at det var de tre værste tingene. I mine øyner er det en direkte sidestilling. Dessuten skrev vedkommende "fyllekjøring" først, så i så tilfelle synes han at fyllekjøring er værre enn overgrep også. Jeg tolket det som stod, og det er i alle tilfelle du som åpner opp for tolking, ikke jeg.

At man ikke tenkte på værre ting å skrive i det øyeblikket man postet kan godt være. Likevel står setningen der, og det er grunnlaget for min post.

Edit: Man kan ikke legge til grunn i en diskusjon at motparten "sikkert ikke tenkte seg om " når uttalelsen kom.
Sist endret av reklame; 5. mai 2014 kl. 14:49.