View Single Post
Trådstarter
895
Sitat av ztaale Vis innlegg
Ha deg en liten dedikert blod til serverrom, få internett uttaket der inne, gjerne så fremtidsrettet som mulig, fiber inn osv.

Og du kan med fordel bare trekke TP kabel til alle rom og sette uttak i vegene mens du nå først er igang, det er billig og grett å være ferdig med. Cat 6 skjermet
Vis hele sitatet...
Fiberen er på plass, noe dedikert bod blir det nok ikke, men jeg regner med å legge opp modemet i en bod, for så å trekke kabler ut til stue og kontor. For så å sette opp router oppe på kontoret, slik at det blir god signalstyrke på stua.

Noen som har gode løsninger for å skjule kablingen mellom tv og dekoder/ps3 osv? Helst skjult i vegg.
Man kan jo legge inn et relativt tykt rør, men problemet blir der man skal hente ut kablene. Hvilken løsning er best der?

Kan se for meg at det fineste er å lekte ut veggen, for så å lage innfelte hyller i veggen der hvor endene på røret er. Og i den nederste "hyllen" setter du inn ps3, dekoder og i øverste hylle har du lagt inn strøm osv som du kobler til til bak tv`n.

Eneste problemet med dette er at det krever jo litt arbeid og cash, men for min del så betyr det at jeg må lekte ut en relativt lang vegg.
Sist endret av KarlsenK; 15. april 2014 kl. 06:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.