View Single Post
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
274
Sitat av Endorfin Vis innlegg
Mitt syn og erfaringer av folk som uttaler seg slik som du gjør er i de aller fleste tilfeller kriminelle/småkriminelle selv, eller at de ikke er voksne og modne nok til å forstå hva som faktisk skjer her i verden. Så klart må politiet kanskje heve stemmen om du er frekk eller voldelig mot politiet. Så lenge du klarer å oppføre deg, så gjør politiet det de kan for at du skal føle deg komfortabel. Ihvertfall de alle fleste politifolk.
Vis hele sitatet...
Hvis du anser det å ikke følge truslene staten har utstedt som kriminalitet, så er jeg i aller høyeste grad kriminell. Hvis det dog er tilfellet, så anser jeg svært mange former for kriminalitet som svært dydig. Personlig anser jeg kun handlinger der det eksisterer et offer som kriminalitet, med andre ord ting som drap, vold, tyveri, bedrageri, o.l.

Politiet må gjerne heve stemmen så mye de vil, og hvis du utøver vold mot dem anerkjenner jeg absolutt selvforsvar. Dette gjelder dog for alle mennesker, og ikke politiet spesifikt. Problemet er at politiet gjerne bruker vold mot deg selv om du ikke har brukt vold mot dem eller noen andre. Dette er direkte forkastelig.

Sitat av Endorfin Vis innlegg
Politiyrket er et yrke hvor du jobber veldig mye med mennesker, og dette er veldig forskjellige typer mennesker! De fleste som jobber i dette yrket, jobber der fordi de er glad i mennesker, og de ønsker å hjelpe dem. Ikke bare offrene, men også de kriminelle. Det finnes jo så klart unntak. Men en del av dere tenker alt for mye på disse få unntakene, og drar alle under en kam.
Vis hele sitatet...
Hvis de ønsker å hjelpe mennesker synes jeg det er rart at de utsetter mennesker som aldri har gjort en flue fortred for vold så regelmessig som de gjør.

Sitat av Endorfin Vis innlegg
Jeg har vært masse i kontakt med politiet. Selv om jeg har vært mistenkt, og jeg har gjort noen små feil i livet, så har de alle sammen vært hyggelige mot meg, de har gjort det de kan for å hjelpe meg, og de har også gjort det de kan for at jeg skal føle meg komfortabel under samtalene våre.

Jeg synes at politiet gjør en kjempebra jobb!
Vis hele sitatet...
Jeg har gudskjelov så å si ikke hatt noe kontakt med politiet. Du har all rett til å synes det du gjør, men jeg mener at det å anerkjenne jobben til folk som ikke nøler med å utsette folk som ikke har gjort noe galt for vold, ikke er spesielt empatisk overfor dine medmennesker.