View Single Post
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
274
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Btw, så er det helt erketypisk liberalistisk (evt libertariansk som de kaller det i USA, der denne bevegelsen har sitt opphav fra og der den visse steder dyrkes som en religion og ikke bare en ideologi) bullshitsvada at man kan "melde seg ut av samfunnet" og leve fullstendig på egen hånd.
Mennesker er sosiale dyr og lever i større eller mindre samfunn, ..itillegg til at de samtidig krever en god del individuelt/personlig rom innenfor rammen av samfunnet deres. Dét har liberalistene glemt.

Forøvirg tror jeg det Ramaskrik sa på forrige side er riktig, dama her har skremmende tegn på sinnslidelse. Disse er ennå nokså subtile, men de er der hvis du ser på reaksjonsmønstret hennes. Isolasjon og mangel på kontakt med "vanlige" gjør sitt...
Vis hele sitatet...
Som jeg nå har påpekt flere ganger, så er det ingen som snakker om å melde seg ut av samfunnet, men om å melde seg ut av staten (eller snarere poengtere at man aldri har meldt seg inn i staten til å begynne med).

Samfunnet er jo nettopp det frivillige samarbeidet mellom mennesker som hender nettopp fordi man gjensidig tjener på det, og har overhodet ingenting med staten å gjøre.

Å si at folk viser tegn på sinnslidelse fordi de ikke oppfører seg på måter man selv finner akseptabelt synes jeg dessuten er svært forkastelig, tenk om alle skulle gått rundt og rakket ned på hverandre på den måten fordi vi er forskjellige fra hverandre.