View Single Post
Sitat av juster Vis innlegg
Dette er ikke riktig. Politiet har ingen mulighet til å gi løfter under avhør. Dette opplyses under avhør gjennom et standard skriv som signeres. Her kommer det tydelig frem at det er retten/påtalemyndigheten som bestemmer dette.
Vis hele sitatet...
Mulig. Har aldri vært misstenkt og har dermed ikkje lest dette skrivet.

Sitat av juster Vis innlegg
Tilståelsesrabatt ligger normalt på ca 30%. Samtidig er det vanlig å kunne få en mildere straffetype. Dvs at du feks kan få betinget fengsel for noe som normalt sett ville kvalifisert til ubetinget. Samfunnsstraff blir til forelegg osv.
Vis hele sitatet...
Er det ikkje bedre å gå fri og ikkje få noe på rullebladet fremfor å tilstå å få mildere straff og merke i rullebladet? Selvsagt så er dette delvis gambling, men man vil jo måtte vurdere hva som lønner seg.

Sitat av juster Vis innlegg
Det vil alltid være en vurdering selvfølgelig, men tenk på at også dommere er lei av kriminelle som kjører "nekter'n" uansett
Vis hele sitatet...
Dommeren hører vel ikkje så ofte "kriminelle som kjører nekter'n" som det politiet gjør, de sakene der det ikkje finnes bevis nok til å få den misstenkte dømt og den misstenkte nekter for all kjennskap til saken blir vel som oftest henlagt, i de sakene der den misstenkte nekter men det er tilstrekkelig med bevis for å dømme vedkommende så blir vedkommende dømt. Selvsagt så finnes det en tredje alternativ der vedkommende nekter og politiet trodde dem hadde tilstrekkelig med bevis til å få den misstenkte dømt, men der vedkomende blir frikjent.

Sitat av Black Horse
Jeg har aldri fått noe som helst bevis på noen verdens ting på at dem har lov å gjøre som dem gjør. Skal dem ransake et hus må dem vell ha et bevis, og jeg ser ikke på at politiet sier dem har lov som bevis. Eller tar jeg grunnleggende feil her?

De har blant annet regelrett løyet til min mor om at jeg hadde hasj på gutterommet mitt (for noen år tilbake og samme jævla snuten). Dette var da ikke tilfelle. Når dem kom for å "levere" bota så banket dem på døra i fellesgangen, selvom det var en helt fungerendes ringklokke på utsiden av bygget. Jeg mener hele denne saken enkelt og greit er sjikanering på det groveste. Hele bygda visste hva som hadde skjedd og med hvem på grunn av politiets uprofesjonalitet (om det ikke var helt bevisst da).
Vis hele sitatet...
Hvis du mener at saken din er ukorrekt behandlet, så har du muligheten til å sende en klage til Politimesteren i det distriktet der saken tok plass, og du har også mulighet for å anmelde de eventuelle tjenestemennene til spesial enheten.