View Single Post
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Jeg begynte å lure på det selv;
"Påtalemyndigheten kan fremme et erstatningskrav for deg ...", vet ikke faen hva de mener med dette, men...
Vis hele sitatet...
Haha! Kvalitetspoeng gitt for at du faktisk anmeldte deg selv for å vise hvor håpløst et lovverk kan være.

Jeg skjønner ikke noe av hva de mener her... erstatningskrav? Skal du betale erstatning til deg selv? Regner med de mener at de kan ordne med "erstatning" til seg selv, men det var en rar formulering... uansett er det ikke en sjanse i havet for at du blir dømt for dette. Sjokolade er frikjent som narkotika, men som sagt er legemiddelloven virkelig en "catch all" der politiet i praksis kan ransake hvem som helst og anmelde dem for å ikke "forsvarlig" oppbevare "legemiddel" f.eks.

Som nevnt vil ingen anmelde deg for dette, men du kan i teorien anmelde hvem som helst for brudd på "legemiddelloven § 31". Sjansene for at noen f.eks oppbevarer et "legemiddel" "uforsvarlig" er veldig store.

Jeg lurer på hvordan legemiddelloven i Nord-Korea ser ut? De kan vel også straffe alle borgere vilkårlig på bakgrunn av vage paragrafer...