View Single Post
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Trådstarter Donor
La oss få litt klarhet i dette, slik at vi slipper forvirring: Det jeg mente med "og lignende" er selvfølgelig at det skal være musikalsk av en sort. Jeg kan fint si hva en sang handler om, og dere skal gjette hvilken sang det er, men dette går jo nesten i mot tråden, da en enkelt kan skrive det samme i en post, dersom dere skjønner hva jeg mener. I all hovedsak er meningen med denne tråden en slags "brif-og-del"-tråd, der jeg har introdusert elementer av gjettelek, uten at det skal bli 110% gjettelek. Mange brukere har hittil fått mye skryt pga. at de er flinke på det de spiller på osv, og det er jo en fin "bieffekt" av denne tråden.

TL;DR: Dersom du ikke har noe å spille på, nynn eller syng, dersom du ikke kan dette heller, så er det ikke vits å "prate" om sangen. Dette fordi at tråden skal være noe "musikalsk", om dere skjønner hva jeg mener. Litt klønete formulert, men det får da være.

Tilbake til "spillet":
Jeg kommer til å gjøre noe uvanlig nå, og poste 2 låter. Dette skal selvfølgelig ikke samtlige gjøre, men jeg kan, da jeg er trådstarter.

Dette er fordi noen synes noen sanger er litt vanskelige, mens noen synes det er lett, så dette blir den eneste gangen jeg legger ut to låter.

Her er den "lette", som de fleste burde kjenne igjen, spesielt om de liker tidsmaskiner:
http://vocaroo.com/i/s1uSklGx1UPh

Her er den "vanskelige", som er en egen versjon av en låt spilt av et Svensk metallband. Den er ganske forskjellig fra originalen, og har distortion og elgitar på lysere bånd enn originalen, som spilles på 2 kassegitarer:
http://vocaroo.com/i/s0E0yzFNZDAC


Lykke til!

Jeg vil også tilføye at det finnes en "Musikk-oppsett-tråd" for de som undrer over hvilket utstyr andre Freaks bruker. Dersom noen har spørsmål til hverandre om hva de bruker for effekter, hvilke instrumenter som blir brukt osv., da tar en det i den tråden.
Sist endret av Deadlock Radium; 22. mars 2014 kl. 17:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.