View Single Post
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
Link til at avisene hevder at han har over 6000 BTC? Kom over den artikkelen om "ein bitcoin her og ein bitcoin der", men det står ikke noe om at han har så mye som 6000 bitcoins? Det er jo mange millioner. Har vurdert litt å kjøpe hos han, men forholdet mellom salg og kjøp prisen er veldig stor. Tjener han noe særlig på slik handel, viss man sammenligner hvor mye han allerede har?
Vis hele sitatet...

Sitat fra artikkelen du henviser til:

Totalt finnast det 21 millionar bitcoin, og det er til no utvunne rundt 12 millionar av dei. Av desse har Sunde gjennom desse tre åra utvunne rundt 5000.
Vis hele sitatet...
Så da var det visst jeg som husket feil. Det var "bare" snakk om ca 5000. Men legg merke til at det her bare (tilsynelatende) er snakk om hvor mange han har "utvunnet", altså minet. Og artikkelen er forøvrig fra november i fjor, så den er ikke helt oppdatert.

Kort fortalt: Jeg vet ikke nøyaktig hvor mange han eier, men vi kan vel kanskje gjette oss til at han har en del. Poenget mitt var egentlig som følger: Selv Sturle, som har drevet med BTC siden høsten 2010 (og som har god peiling på IT og kryptovaluta), tok tydeligvis feil angående MtGox.
Men MtGox-kapittelet er vel ikke helt avsluttet ennå, så kanskje det viser seg at Sturle likevel hadde rett, og at Mark Karpeles faktisk er en misforstått hedersmann ...

For å svare på det siste spørsmålet ditt: Jeg tipper at han tjener en del. Men jeg aner ikke hvor mye. Du bør nok helst spørre ham.