View Single Post
Sitat av reggameg Vis innlegg
Advokat John Christian Elden med nytt bloggnnlegg her: http://johnchristianelden.blogg.no/1...tet_stort.html

Her påstår han at journalister på forhånd har vært informert om Skutles siktelse og kommende pågripelse og at de derfor intervjuet Skutle om hans liberale syn på narkotikalovgivning i forkant av pågripelsen. Journalister hadde også kontaktet Elden før Skutles intervju med BT og fremmet spørsmål om Skutle fikk advokathjelp fra han.

Komplott?
Vis hele sitatet...
Jeg linket til det i går og ja, det stinker av hele opplegget.

De lekker info til pressen, som ser sin mulighet til å sette opp en felle. Første delen er grei, der han sier at han er for en liberalisering (som jo er det eneste fornuftige). Så stilles han spørsmålet "bruker du narkotika?" av journalister som VET at han er den "neste på listen". Alle svar er her feil. Svarer han ja er hans politiske karriere over og det vil bli en sak, "ingen kommentar" like så, så han må selvsagt dra en "hvit løgn".

Det er utrolig kynisk, og en eller annen smarting i politiet forsto helt sikkert at denne situasjonen var noe man kunne tjene på polititisk. Det ville bygge opp under "alle som ønsker legalisering er selv narkomane".

Jeg ønsker legalisering av cannabis (og alt annet egentlig, selv om noen stoffer i alle fall i starten bør ha store restriksjoner) men jeg takker alltid nei når jeg får tilbudet om å røyke.