View Single Post
Sitat av Quasar Vis innlegg
Yes man! Ikke let etter meningen med livet, putt mening i livet!
Vis hele sitatet...
Veldig klokt sakt! :-)

Mitt eksempel: jeg drev å satte sprøyter med amfetamin og noen typer piller.
Drev aktivt i ca 3-4 år med sprøyter og røyka hasj og tok div piller i ca 8 år.
Drev såpass aktivt at jeg hadde ikke klart å holde på jobb, gikk på sosialstønad.

Så begynte jeg å nærme meg 30 og tenkte over livet mitt, om det ble sånn jeg hadde drømt om da jeg var liten jente? Om dette var min fremtid? Da hadde jeg "klatret" såpass oppover i kjeden og fikk kjøpt i større kvanta, billigere og hadde begynt å selge selv for å finansiere forbruket.
Ingen barn og ikke kunne jeg ha det heller med det livet jeg levde og ikke eide jeg noenting og ikke var jeg interessert i å ha noe særlig kontakt med familien for jeg ville heller ruse meg. Jeg fikk spørsmål av en som gikk forbi meg om jeg klarte å ta vare på hunden min.

Så jeg sluttet med amfetamin og sprøyter, og kun røyket litt og kom meg ut av det. Sluttet helt med røyking når jeg ble gravid.
Gjennomgikk en vellykket 1-års behandling for hepatitt C, med et utgangspunkt at det var 50 % sjangse for å bli kvitt den.
I dag har jeg familie, egen bolig og super jobb og trives med livet mitt.
Jeg er glad jeg stoppet i tide.
Jeg sliter med smerter og får på resept av lege smertestillende som jeg ikke misbruker.

Jeg synes at etter å ha sluttet kommer jobben med å holde seg rusfri. Det er viktig å finne andre ting å holde på med, andre hobbyer å finne ting som gjør at du trives i livet. Og like viktig er at man må tåle litt motgang i livet uten å måtte sprekke.
Det opp til deg!
Jeg ønsker deg lykke til! :-)