View Single Post
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Lurvur Vis innlegg
Når man snakker om barnlighet, en del av dine karakteristikkene minner mer om hersketeknikker enn argumentasjon.

Jeg kan bare prate for meg selv, men jeg mener at lovverket burde være logisk. At alkohol er lovlig og cannabis ulovlig gir lite mening, og derfor får jeg også mindre respekt for loven. Det blir som at det er ulovlig å stjele en PC, mens sjermen er lovlig å stjele.

Man må ikke på døv og liv ruse seg for å ha et godt liv, det stemmer. Men når man ser hvor mange prosent av verdens befolkning som drikker alkohol gjevnlig, er det tydelig at folk flest verdsetter litt rus, noe mennesket har gjort i flere tusen år. Det er først de siste 50 årene at rus blir sett på noe man burde klare seg uten. Her snakker jeg selvfølgelig om rus i moderasjon.
Vis hele sitatet...
Ja, for å skrike "loven er ulogisk" vil forandre noe...

Det blir egentlig litt som de i marihuanamarsjen med dreadlocks og baggy klær med cannabisblad på som forventer å bli tatt seriøst fordi "hvordan man kler seg burde ikke påvirke troverdigheten din". Nei, det burde ikke det, i en utopisk verden, men det gjør altså det.

Akkurat som at "loven er ulogisk!" ikke fører fram, men andre argumenter (org. krim. osv) kanskje gjør det.