View Single Post
Sitat av Mofse Vis innlegg
Problemet med cannabisdebatten for min del er mangelen på å se saken fra mer enn en side og de barnslige argumentene om at det er urettferdig at alkohol er lovlig. Gå å finn dere en skulder å gråte på hvis dette er så hardt å akseptere. Jeg håper forresten ingen av dere inntar alkohol fordi det ville gjort dere til hyklere fordi man må ikke på liv og død ruse seg på noe for å leve et godt liv. Det er på tide å utvide horisonten å få andre perspektiv om debatten en den dere fikk av å se " The union". Som også var en liten "wow-opplevelse" for meg selv når jeg var en bitter stoner som ønsket meg lovlig tilgang til weed slik at jeg kunne røyke uten noen bekymringer.
Vis hele sitatet...
Når man snakker om barnlighet, en del av dine karakteristikkene minner mer om hersketeknikker enn argumentasjon.

Jeg kan bare prate for meg selv, men jeg mener at lovverket burde være logisk. At alkohol er lovlig og cannabis ulovlig gir lite mening, og derfor får jeg også mindre respekt for loven. Det blir som at det er ulovlig å stjele en PC, mens sjermen er lovlig å stjele.

Man må ikke på døv og liv ruse seg for å ha et godt liv, det stemmer. Men når man ser hvor mange prosent av verdens befolkning som drikker alkohol gjevnlig, er det tydelig at folk flest verdsetter litt rus, noe mennesket har gjort i flere tusen år. Det er først de siste 50 årene at rus blir sett på noe man burde klare seg uten. Her snakker jeg selvfølgelig om rus i moderasjon.