View Single Post
Sitat av Bearass Vis innlegg
Tenårene er en tripp i seg selv.. Psykedelika trengs ikke i denne alderen..

Psyken vil også svinge i pubertet og tenår. Nå er det mørketid og februar.. En klassisk tid å være litt smådeprimert.. Ofte føles slike episoder av nedstemthet mere dramatisk når man er ung. Som eldre så vet man at livet svinger fra dur til moll og tilbake igjen.. Og man lar seg ikke vippe like lett av pinnen fordi om.

Personlig tenker jeg at psykedelika er for voksne. JEg prøvde LSD da jeg var 18 år - og fikk veldig lite ut av det - annet enn et forvirrende virrvarr og oppløsning av personlighet - som fremdeles var "in the making".

Tenker det er en dårlig ide å eksperimentere med LSD i din alder. Og om intensjonen er "å finne sæ sjøl" så kan det fort slå rett tilbake, med katastrofalt resultat. Når man i utgangspunktet ikke er helt sikker på hvem man er - kan en LSD tripp gjerne etterlate deg enda mere forvirret i en allerede ganske kaotisk og forvirrende tid (følelses- og identitetsmessig)

Det er noe annet når man er voksen og kjenner seg selv bedre.. Som voksen kan man gro fast i et mønster.. Da kan psykedelika som verktøy komme til sin rett. Som tenåring er du allerede på en "naturlig tripp" (heldiggris) - du trenger ikke spice det opp livets "naturlige tripp" med mere psykedelika.. (sjøl om barndommen - nok er den ulitmate naturlige trippen gitt av livet)

Vil heller anbefale deg å melde deg på et lengre meditasjonsretreat e.l. Der vil du finne ut mye mere om deg selv - på en mye mere forsvarlig måte enn en forvirrende LSD opplevelse.

Du virker å ha lite respekt for hva en eventuell bad tripp kan gjøre med deg. Selv om du kanskje mange år etterpå kan se på det som en fin opplevelse - kan en bad tripp føkke deg opp i lang tid.. Ikke noe å kimse av..
Vis hele sitatet...
Hvordan var settingen når du tok det for første gang? Var det sånn at du prøvde for "å finne deg selv" eller var det litt mer spontant?
Spør fordi jeg er nysgjerrig og håper det ikke oppfattes som kritikk.

Vil gjerne at hvis noen som gjorde det i tennårene skriver hvordan det var, og hvilken setting det blir gjort i.