View Single Post
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Fettisme er jo ikke noe "galt" da heller, men man burde vite litt om bakgrunnen til personen.

Er det en overvektig person som ikke trener og bare spiser dritt så ser jeg ingenting negativt med å se ned på han eller hun. Å være overvektig er en sykdom som er lett å kurere, og de velger av helt fritt valg å ikke gjøre noe med det. Hvis du ser en kar som har fått en svær infeksjon i armen med masse puss og blod og lignende men som ikke velger å gjøre noe med det eller dra til legen så hadde du nok syntes at han også var en idiot.

Det finnes dog overvektige som faktisk spiser sunt og trener, men som bruker litt tid på å gå ned i vekt. Får de da høre masse piss så kan de sikkert falle tilbake i gamle vaner om bakgrunnen til fedmen er trøstespising. Jeg personlig rakker aldri ned på feite personer for å føle meg bedre eller lignende, men for å få de til å forstå at de ikke trenger å være som de er.
Det skal også sies at hvis en feit person er helt komfortabel med å være feit, komfortabel med at han blir å dø tidligere enn han kunne og er komfortabel med all baksnakkingen og mobbingen så har jeg ingen problemer med det. Problemet er når de skal få lavere selvtillit/depresjon eller lignende pga fedmen men enda ikke gidder å gjøre noe med det. Får de ikke lavere selvtillitt eller lignende så ser jeg ikke noe problem med fedme. Hvis de takler å bli kalt "en feit jævel" i trynet uten å bli det fnugg lei seg så er det rett og slett en kul person.

Når jeg "rakker ned" på feite folk så prøver jeg som regel bare å rekruttere de til trening og en sunnere livsstil. Jeg tvinger de ikke til noe som helst, jeg bare forklarer at med litt arbeid og disiplin så kan de få en penere kropp og føle seg bedre med seg selv. Jeg har tilogmed tilbydd meg selv å begynne å trene med visse kompiser som er feite.
Men om en feit person klager om at han eller hun er feit og ikke klarer å miste vekt, men han eller hun sitter og spiser junkfood og ikke engang prøver å dra på treningssenteret så er det for meg bare en feit idiot som burde få seg litt disiplin, null respekt fra meg med mindre de har litt disiplin.
Sist endret av Dongerino; 18. januar 2014 kl. 19:42.