View Single Post
Ricinus communis
aluminiumfluorid's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turelli Vis innlegg
Om jeg skal leke meg med tanken på hvem som kunne stå bak utover Oswald, synes jeg det gir mening å se mot det nylig opprettede kommunistiske Cuba; CIA stod i tiden hvor Kennedy var president, bak ett mislykket mordforsøk på Cubas president, Castro.
Dette var Eisenhower-politikk som hadde fortsatt i Kennedy andministrasjonen. I følge Richard Helms var dette ett sammarbeid mellom CIA og mafiaen. (de som husker Gudfaren II, minnes nok at Batista-regimet i Cuba var ett paradis for organisert kriminalitet i mange former, Anthony Summers påstår også i boken sin at Nixon (blant andre) mottok store støtter i form av pengesummer gjennom Cuba. (H.R. Haldeman påstår også at en av grunnene til at det ikke ble dykket dypere i Watergate undersøkelsene, er at det ville avdekket bevis for CIA-mafia-bånd i plottet om ett mord på Castro under kennedy administrasjonen. Noe Nixon skal ha vært svært opptatt av, og nevnt ved 'kodenavnet' "bay of pigs" I 'Nixon-tapes'ene)
Da Oswald sympatiserte med kommunistene synes jeg dette er blant konspirasjonene som virker mer kredible.
Vis hele sitatet...
Jeg mener dette blir feil. For hva tror du hadde skjedd, hvis det hadde blitt oppdaget at Castro hadde liksom drept Kennedy? Nettopp, det hadde blitt en krig der både Castro og Cuba hadde blitt slettet fra denne verdenen. Det samme hadde nok også skjedd med mafiaen, hvis de hadde gjort drapet. Og selv om begge parter kanskje var fristet til å gjøre dette, føler jeg meg sikker på, at dem var ikke så dumme til å prøve det, med tanke på evt. konsekvenser. Og det var akkurat det Castro sa, da han ble spurt om det var han som sto bak drapet.


Sitat av Nraw Vis innlegg
Det er bokstavelig talt umulig å kunne klare noe slikt, i allefall slik situasjonen var. Dette kan han ikke vært alene på, jeg tror ikke en gang at det var Oswald. Det er nok mye større enn det... JFK er et av de få gode presidentene USA har hatt og jeg tror nok det var noen høystående som fikk han ryddet av veien, fordi han ikke var aggressiv nok i politikken, noe de fleste amerikanske presidentene er.
Vis hele sitatet...
Det er da ikke noen umulighet dette! Det lengste holdet var på ca 60 m. Mens på en normal skytebane er innerblinken på en radius 5,5 cm på elgskyting og mindre på vanlig baneskyting. Avstanden er 100 m og 300 m. Og ved elgskyting er det først sittende skyting på en elgskive 100 m unna, så stående samme hold og til slutt løpende elg på 100 m. Løpende elg er en blink som beveger seg i 17,6 km/t til sidene. Og det blir skutt 5 skudd i hver serie, a totalt 15, der innerblink er 5 poeng med markeringen '. Og det er ikke ikke uvanlig at en litt trent skytter klarer totalt 15 innerblinker i en slik serie. Noe jeg vil påstå er mye vanskeligere enn Oswalds skyteprestasjon. Mens Owald hadde også anlegg oppå pappesker, som han hadde stablet til et så fint et anlegg. Så med en med de skyteferdighetene Oswald hadde, var det heller en nesten elendig prestasjon der. Noe som kanskje kan tilskrives nerver.