View Single Post
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Ja, jeg dømmer andre mennesker, kanskje litt for fort i blant, men så er vi alle xenofobiske innerst inne (gjør så godt jeg kan for å ignorere den delen, så vil ikke kalle meg selv rasist akkurat).

Når den delen er gjort unna, jeg tror jeg har en lei tendens til å dømme folk som "tror" noe som bestrider fakta ("hasj er livsfarlig!"), og hvis du forteller meg du er religiøs, så tror jeg automatisk du er dummere enn jeg trodde før. Det er kanskje ikke så bra, men det er underbevisst tankegang, jeg kunne nok gjort mer for å prøve å endre synspunkt, inntil videre prøve jeg å ignorere det også.

Andre folk jeg dømmer er de som lever ukonstruktive ikke-A4 liv, og mener de er bedre av den grunnen.
Det beste eksempelet jeg har sett i virkeligheten er stonermiljø er "hæh?! du har ikke tenkt å skaffe deg jobb å underkaste deg "The Man" vel?!", sa stoneren mens han tok ett bøttetrekk han hadde kjøpt for sosialstønad (noe overdrevet).

Edit: Men jeg mener folk burde få dømme hvem de vil, så lenge de har anstendighet nok til å ikke vise det. Du kan godt være rasistisk, så lenge du holder det inne og ikke roper "jævla neger" når du kjører forbi svarte folk på gaten liksom.
Sist endret av droppboks; 9. januar 2014 kl. 08:34.