Tråd: Blitt kristen
View Single Post
Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
LOL jeg hintet ikke til deg og mente ikke galskap i den sammenheng

Mer det å velge å ta opp ett tema der ingen av partene har ett hullfritt argument kan aldri løses.

Jeg har sett og hørt så mange C vs E diskusjoner at jeg blir kvalm av tanken på enda en



Jeg vet dette er dust gjort men..

Om du vet om en annen guppe mennesker som har en lignende liste så er jeg veldig intresert!

Tar du bort religion så tar du bort alt fra denne listen:
1.) Inquisition
2.) Crusades
3.) Holocaust
4.) Native American lose of cultural identity
5.) 9/11
6.) Abortion clinic bombings
7.) Galileo's execution
8.) Socrates execution
9.) Catholic priest pedophilia
10.) Mayan and Aztec human sacrifices
11.) Hindu and Muslim wars in India
12.) Gandhi's death
13.) Slavery
14.) Jihad
15.) Israeli conflict
16.) Sexual, physical, and mental repression of women
17.) Physical and mental repression of children
18.) Arrogance
19.) Intolerance
20.) Conservatives
21.) Anti-homosexuality
22.) Anti-secularism
23.) Dumbing down of the world (Creatism?) World is 6000-10000 y.o and humans lived with dinasaurs.
24.) The mass murder of Protestants in England during the reign of "Bloody" Mary
25.) Imperialism
26.) Manifest Destiny
27.) KKK
28.) Violence against people of differing beliefs
29.) Delusion
30.) Unnecessary fear
31.) Witch trials
32. Breivik case (Norway)



Det er helt i orden og jeg er enig med deg JonJon, det finnes uendelig mange ulike katogorier av hvor dypt kristene folk er.
Det at du ikke ser på alt helt likt som en annen kristen er mer naturlig en unaturlig.
Vis hele sitatet...
Om det finnes ferdiglagde lister er jeg usikker på. Men man kan da alltids lage liste over vikingenes herjinger o.l. Drar man inn politiske grupperinger i tillegg kan man få noen temmelige omfattende lister Om det er interesant ^^ Jeg tror neppe man fjerner det "onde" fra mennesker om religion var borte. Vil heller foreslå at vi tar oss av gærningene sammen, og ikke lar oss lure.

Titta først over den lista di nå, og det er vel litt på kanten å gi religion skylda for en del av punktene der

ta en titt på "gud og vitskapen" http://tv.nrk.no/serie/gud-og-vitska...ng-1/episode-1
Sist endret av jonjon; 8. januar 2014 kl. 00:29.