Tråd: Blitt kristen
View Single Post
Sitat av jonjon Vis innlegg
Javel? Har du kilder på dette da?

Hvem bestemmer hva som er virkelighet og fantasi? Sitter du på svarene eller er det noe jeg har gått glipp av?



Han har ikke gått inn for den norske kirke iallefall, der taler man neppe i tunger eller frelser hverandre på den måten.

Å at du synes kristendommen inneholder tull betyr ikke at det er fakta. Akkurat som kristendommen ikke er fakta for deg.



Så du er absurdist?
Vis hele sitatet...
Nei jeg sitter ikke på noen som helst svar. Vi kan ikke vite hvorfor vi er her, eller hvordan det skjedde (enda). Men jeg INNRØMMER hvertfall at jeg ikke har noe svar. Jeg er åpen for ALT som har noen som helst form for bevis, logikk o.l. At noen overtroeiske folk sa ditt og datt for 2000 år siden kan jeg ikke forstå at noen tror. Det blir som å tro på troll (uten noen som helst observasjon what so ever), fordi ingen kan bevise at de ikke fins.

Jeg leser bibelen, og jeg er rett og slett overrasket over at du og mange andre mener mye av det IKKE er tull. Hvordan kan du mener det? Det er jo så usannsynlig mye tull i den boka. Jeg drar den så langt at hvis du mener det ikke er noe SOM HELST tull i den boka, så er du syk og trenger hjelp.

Edit: Absurdist...? Nei jeg er ingenting. Kall meg ateist om du vil. Eller Agnostikker eller hva dere kaller det. Hvis gud gir fra seg noen fornuftige og logiske bevis så blir jeg selvfølgelig kristen, jeg er ikke dum.

Sitat av jonjon Vis innlegg
Jeg har da heller ikke et problem med andres tilværelse eller syn, og jeg er kristen.

Får håpe vi tåler "døden" av religion da. Ingen sivilisajon som har overlevd det til dags dato. Bare se på de fleste storhetstider og utfallet av bortvelging av religion. Dog er vi vel mer informerte nå, så kanskje det går bra
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på religionsrensing (om jeg kan kalle det det), og det faktum at folk selv på eget initiativ begynner å ta avstand fra overtro

Edit: En hel haug med skriveleif
Sist endret av frø; 7. januar 2014 kl. 19:44.