View Single Post
Sitat av 10minutemail Vis innlegg
Skjønner hva du mener, men samtidig så skjønner jeg ikke helt.. Med de strengeste personvernsinnstillingene og ved å bare være venner med de man seriøst ønsker å holde kontakt med, ser jeg egentlig ingen ulemper med Facebook. Å ha en bruker registrert på Facebook uten at noen uønskede kan se noen ting, er jo ikke spesielt mye mer blotting enn navnet ditt på skattelistene eller noe annet sted for den saks skyld. Bilde, statusoppdateringen osv er jo ikke noe must, de som kjenner deg godt vet nok dette uansett.

Grupper er jo også et stort pluss med å være på Facebook. Da tenker jeg på å "følge" ting du kan relatere til. Enten det er en tjeneste du bruker eller en person, politikk eller annet du følger med på, så går jo mye av oppdateringen nå over Facebook.

Som sagt, jeg skjønner hva du mener, men ser egentlig uansett fordeler ved å registrere på Facebook ettersom det nå er så stort, og ikke ser ut til å skulle snu med det første.
Vis hele sitatet...
Mye er det, at selv om du ikke skriver noe særlig om deg. Så får dem allikevel utrolig mye informasjon om deg, på grunnlag av hva du klikker "liker" på og hvilke grupper du blir med i +++. Og dette er faktisk informasjon dem driver å selger, og bruker dette også til å lage reklame til deg. Tror du FB driver med dette som "verdenshjelp"? Dem tjener penger som gråstein på oss "nikkedukker"!