Tråd: Blitt kristen
View Single Post
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Og om vi skal dømme noen for å tro på noe overnaturlig og de konsekvensene det gir, hva da med deg og alle ikkereligiøse som vet på et faktagrunnlag hva konsekvensene blir av det du gjør men som velger å lukke øynene, ref. mine eksempler?
Vis hele sitatet...
Hva mener du med at vi velger å lukke øynene og hvilke av eksemplene dine er det du refererer til?

Det med listen og religion ligger forsatt i tankegangen som overtroisk religion er beygget opp på - der du velger å tro på noe som ikke er bevist at eksisterer.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg må skrive det før du skal slutte å spørre om det samme, du har ikke gitt ett mot argument du bare spør samme spørsmål om igjen å om igjen
Virker som om du bare ikke har ett bedre argument på svaret mitt.

Og igjen siden jeg logisk og fornuftig bygger opp pungt for pungt fra starten til slutt i den lange "posten" min og du ikke har problemer med noe av logikken eller fornuften bak noe frem til selve sammendraget som du absolutt ikke forstår lurer jeg på hva du mener at ikke henger sammen i tråden min. Hvor er det du hopper av?

Apraksin skriver:
Det hadde vært interessant å regne ut gjennomsnittlig prosent død kongoleser pr. antall Iphone 5s under norske juletrær julen 2013, den ganske så sekulære og ateistiske norske majoriteten gir like mye om ikke mer faen i dette som den jevne norske kristne. Selvfølgelig er dette satt på spissen.

Dette er ikke på spissen, det har ikke sammenheng med noe som helst.
Det høres ut som om du angriper en gruppe mennesker som ikke velger å tro på ting som ikke finnes på et helt tilfelldig grunnlag.
Noe som det ikke er første gangen en med religion har gjort mot f.eks lesbiske, homofile eller folk som tror på en annen religion..

Men det er kanskje ikke så viktig for deg hva du gjør her på jorden siden det bare er ett sted å tørke av seg på føttene før du skal leve evig i himmelen. Det er jo tross alt der det virkelige livet starter eller hva?

Om du har en sammenheng som jeg ikke klarer å se så vennligest forklar deg.

Jeg mener ikke å hakke på deg, og vil unnskylde for jeg gikk litt hardt ut i denne posten.

La meg gå frem anerledes, hvorfor tror du at gud eksisterer?
Sist endret av Noxaran86; 6. januar 2014 kl. 21:16.