Tråd: Blitt kristen
View Single Post
Apraksin skriver:
Ikke minst går jeg ut fra at du støtter at vi skal ha et helsevesen i Norge, og siden det er greit å fordele historisk skyld går jeg ut fra at du dermed støtter både lobotomeringen av psykiatriske pasienter og tvangssteriliseringen av sigøynere som foregikk før i tiden i det Norske helsevesen.

Ja jeg støtter helsevesenet, men igjen så vrir du på ting og setter det helt på spissen.
Det jeg skrev var en liste over ting som har en STOR relasjon til tankegangen som det ser ut som om jeg må repetere for deg gang på gang.
Og ikke bare det, listen jeg ga deg har eksempler som fortsatt foregår nå i dag, det er ikke noe som har stoppet eller går som historie!

kommer ikke f.eks muslimske æredrap fra troen islam? som igjen er en religion som tror på noe overnaturlig.
Hvor lenge siden er det ett æresdrap oppstod?

Sitat av foxxravin Vis innlegg
Nå er jo dette personer som har levd? så er jo ikke akkuratt noe å tro på?

Nå er jo historiene rundt dem som har blitt en fortelling som har fått folk til å gå helt bananas
Vis hele sitatet...
Om du skal gå helt inn på hvem kristendomens jesus mest sansynelig var. Så tror jeg ca. 1700-1900 år med ulike viderefortellinger, oversettelser og anonyme masse opptrykkerier av en bibelen kan ha gjort en veldig stor forandring på skikkelsen som den er basert på.

Om du har 20 min å avsette så har jeg sett ett ganske bra klipp/oppsummering av jesus skikkelsen: http://www.youtube.com/watch?v=oZgT1SRcrKE

Sitat av Apraksin Vis innlegg
Resten av posten din er helt grei, men av en type det går tolv på dusinet av her på freak.
Vis hele sitatet...
Jeg har desverre ikke mye erfaring med forum, og jeg trodde freak skulle være åpent for det meste samtidig som det er veldig nøytralt.
Det er ingen Ateist eller teist rettet forum med andre ord..

Om du har ett bedre forum i tankene så er jeg helt åpen til alt av forslag.