Tråd: Blitt kristen
View Single Post
Apraksin skrev:
Hvis vi skal begynne å peke ut hva man indirekte støtter i syvende ledd bør absolutt alle heller begynne å gå seg selv og sin egen etikk i sømmene enn å skrive lister, videre blir det utrolig søkt å si at en kristen støtter korstogene som fant sted for 900 år siden siden han synes religion er fint.

Ingen her har skrevet at de kristene støtter korstogene.
Det jeg mener er at tankegangen bak det å tro på noe som er unaturlig er den samme tankegangen som førte til korstogene.

Hadde ingen hatt den tankegangen 900 år siden så hadde aldri korstogene funnet sted. Er du ikke enig i det?

Apraksin skriver:
Du skriver på norsk, da går jeg ut fra at du er Norsk statsborger og har kjøpt en pc i Norge som du skriver postene dine på. Denne pc'en inneholder garantert materialer fra konfliktområder der folk blir drept for å grave dem ut, delene har blitt produsert av kinesere under nærmest slavelignende forhold og produksjonen har bidratt til å forurense. Hvis jeg skal bruke din logikk går jeg ut fra at du støtter alt dette siden du vil ha en pc.

Det eneste jeg skriver med tankegangen min er at det at du tror på noe som er overnaturlig har ført til mye elendighet.
Det er ingen nødvendighet å tro på noe som ikke kan bevises at eksisterer.

Nå håpper du over til ett helt annet tema, det med barnearbeid og forurensning gjennom masse produserte gjenstander er noe jeg ikke kommer utenom siden jeg bor i norge. Jeg måtte krenket mitt eget liv til å sy mine egene klær, dyrke min egen mat og bygge min egen hytte ute i skogen og bo for meg selv for å ikke støtte alt dette etter det du sier.

Det kan bare ikke samenlignes, men jeg forstår hvorfor du setter det på spissen og samennligner det.