Tråd: Blitt kristen
View Single Post
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Inndirekte så gjør du det.
Jeg mener at tanke gangen der du mener noe finnes som ikke er bevist at eksisterer er grunlaget bak religionene, den listen er en liten oppsummering over noen av tingene dette har ført til.

Så om du støtter f.eks kristendommen eller ennen religion med en fantasiskaptning så fremmer du denne tankegangen. Og denne tankegangen har ført til mye unødvendig lidelse.

Men siden du kun påpeker at det kun er min konklusjon som er stråmann og at det var litt rotete skrevet uten noe annet motargument så er jeg fornløyd =)

Siden det hele bygger seg opp til konklusjonen fra start til slutt, og du ikke mener noe av det jeg skrev tidligere var "flawed" kun konklusjonen i seg selv så lurer jeg på hvorfor du ikke mener at denne konklusjonen stemmer med resten av inneholdet. Og isåfall hvor posten går over til en "stråmann"
Vis hele sitatet...
Hvis vi skal begynne å peke ut hva man indirekte støtter i syvende ledd bør absolutt alle heller begynne å gå seg selv og sin egen etikk i sømmene enn å skrive lister, videre blir det utrolig søkt å si at en kristen støtter korstogene som fant sted for 900 år siden siden han synes religion er fint.

Du skriver på norsk, da går jeg ut fra at du er Norsk statsborger og har kjøpt en pc i Norge som du skriver postene dine på. Denne pc'en inneholder garantert materialer fra konfliktområder der folk blir drept for å grave dem ut, delene har blitt produsert av kinesere under nærmest slavelignende forhold og produksjonen har bidratt til å forurense. Hvis jeg skal bruke din logikk går jeg ut fra at du støtter alt dette siden du vil ha en pc.

Ikke minst går jeg ut fra at du støtter at vi skal ha et helsevesen i Norge, og siden det er greit å fordele historisk skyld går jeg ut fra at du dermed støtter både lobotomeringen av psykiatriske pasienter og tvangssteriliseringen av sigøynere som foregikk før i tiden i det Norske helsevesen.

Oppsumert synes jeg det er ekstremt drøyt å si at man indirekte støtter Breivik fordi man er kristen, og hvis du ikke selv ser den groteske stråmannen du setter fram der er det ikke mer jeg kan gjøre.

Resten av posten din er helt grei, men av en type det går tolv på dusinet av her på freak.