View Single Post
Tusen takk for all svar foreløpig.

Oppsigelsen er datert til 04.01-14.
Han skrev at leieforholdet opphører 31.03.-14.

Oppsigelsestiden i kontrakten er 2 mnd.

Om jeg er heldig så forstår han ikke at oppsigelsen er ikke gyldig før slutten av mars når han ser at vi har ikke planer om å flytte. Da kan jeg si ifra om at oppsigelsen er ikke gyldig, hvorfor ikke det kan han finne ut selv.

Vi har alltid betalt punktlig, aldri noe mangler og behandler leiligheten pent. bortsett fra tynne spikre for bilder o.l. er ingenting gjort "skade" på.

Om han leverer ny gyldig oppsigelse i mars, så kan jeg allikevel vente 29 dager og klage på den. så det kan fort hende at det går lett 6 måneder eller mere sånn at vi får den tiden vi trenger til saksbehandling.

Om det ikke var kravet for egenkapital så ville vi kjøpt og flyttet i morgen. Men er ikke så desperat at vi tar opp forbrukslån for egenkapital altså. ( Det ville også vært en dårlig bisniss for oss økonomisk sett ).

Denne låsgreia er en god løsning, den skal jeg kjøpe i morgen. Dette var også et problem der vi leide før.

( Men vi leide før det sammenhengende i 7 år og de var alle tiders utleiere, veldig snille og respektfulle og er fremdeles gode venner med de. )