View Single Post
Sitat av Xasma Vis innlegg
Det gjør ikke saken bedre at begge kjønn skal steines. Det er fortsatt barbari å steine. Jeg tolker det som at du prøver å få dette frem som et positivt poeng for islam, noe det absolutt ikke er. I praksis har det vært disse versene som er brukt når voldtatte afrikanske kvinner skal henrettes.
Vis hele sitatet...
Vel, ikke helt slik du tolker.
Synes bare jeg ser litt for ofte at kvinnen nevnes mens mannen uteblir. Kanskje for å gi de uvitende enda et bevis på hvor kvinneundertrykkende islam egentlig er.

Det er ikke fint på noen måte at voldtatte kvinner straffes.
Problemet med voldtekt er at det er svært vanskelig å bevise uten noen som helst form for vitner, da sperm alene ikke beviser annet enn et mulig samleie. Selvfølgelig er det også et problem at uskyldige straffes, måtte dette være mannen som blir beskyldt for en voldtekt han ikke har begått eller kvinnen som har blitt voldtatt.

Det må tas hensyn til at en ikke kan straffes etter islamsk lovgivning for eksempel her i Norge.
I det land hvor islam praktiseres er det svært sjeldent en kvinne går alene i trange bakgater sene kvelder. Selv praktiserende muslimer i Oslo henter sine koner hos venninner o.l på kveldstid så de skal slippe og måtte oppleve trakassering da sjansen er som størst.
Derfor vil jeg anta at hjemmevoldtekter er mer vanlig enn overfallsvoldtekter og dermed ekstremt vanskelig å bevise. Sjansen for at kvinnen prøver å sverte mannen er ikke mindre enn at mannen faktisk voldtok henne.

Et vanskelig tema å forholde seg til egentlig.

Sitat av Xasma Vis innlegg
Så hvem er de lærde? Jo, det bestemmes av muslimer selv, avhengig av hvilken retning de følger. Altså kan hvem som helst som leser koranen mye bli en lærd, uansett hvordan de måtte vri og vende på koranen. Det er et latterlig system å si at de som leser mye vet best, spesielt når det er bronsealder tekster.
Vis hele sitatet...
De som leser mye om et hvilket som helst tema står vanligvis på sterkere grunn om en diskusjon om det aktuelle temaet oppstår. Hvordan du synes dette er latterlig forstår jeg ikke. Bokens alder gjør det ikke mer latterlig. Til og med normale mennesker (ikke-muslimer), leser og studerer gamle bøker.

Hva angår en lærdstatus: http://islamqa.info/en/145071