View Single Post
Ridder av 1. klasse
719
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Ja, kortet forsynes fra M1, men hva med mottakeren?
Vis hele sitatet...
Er som Grix sier, mottakeren får strøm fra KK-kortet.

nrkbeta har en grei forklaring på hvordan alt skal kobles sammen.
Du kan lese det her

Sitat av sindrefs Vis innlegg
Er dette en fin første-quadcopter-ramme?


Motor (800 kv) x4
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ess_Motor.html
Vis hele sitatet...
Har selv hatt de motorene, og de virker helt fint. Eneste jeg var litt misfornøyd med var selve feste/foten til motoren. De bøyde seg/knakk lett ved en liten krasj, mens motorene overlevde.

I dag flyr jeg med disse motorene. Har også flydd med disse.
Syns dette har vært gode motorer uten noe tull. Har også tålt en krasj uten at de går i stykker.

Det følger også med propellfester hvis du kjøper de motorene jeg linket til, så da trenger du i teorien ikke prop-savers.

For å være helt ærlig, kan jeg i grunnen ikke si at prop-savers har reddet mine propeller, de gangene jeg har krasjet... Har aldri opplevd at propellene "faller/hopper" av slik at propellene ikke skal knekke, slik som hensikten med prop-savers egentlig er.

Når det gjelder styrekort, ville jeg gått for KK2.0 eller KK2.1 slik som Rabbern anbefaler.


Når det gjelder servokabler, kan du kjøpe disse så slipper du å skjøte de

Sitat av LTd Vis innlegg
Noen som har erfaring med fatshark her? Har planer om å handle komplett sett med briller, tx/rx og kamera, men vettafaen hva jeg skal gå for. Skal brukes med quad'en.
Vis hele sitatet...
Har ikke erfaring med fatshark, men hvorfor kjøpe komplett fatshark sett?

Kjøpte nettopp Boscam 5.8g 600mw FPV TS/RX og så hadde jeg dette kameraet fra før, som jeg bruker til FPV kamera. Det fine med dette kameraet er at det har ca 3 timer batteritid integrert i kameraet. I tillegg har jeg et GoPro Hero 2, som tar seg av selve HD filmingen.

Vet ikke om du vil ha briller/monitor, selv bruker jeg denne monitoren fra komplett. Du kan kjøpe monitoren fra hobbyking også, men er ikke store prisforskjell, du sparer rundt 300-400kr på å kjøpe den hos Hobbyking.

Har koblet alt opp/sammen og testet det inne, og må si jeg syns det fungerer veldig bra. På grunn av dårlig vær her på vestlandet har jeg desverre ikke fått testet det ute enda.

Kan også legge til at antenne som følger med ikke er de beste, så det er anbefalt og kjøpe disse antennene hvis du vil ha bedre rekkevidde. Dette skal i følge andre, gi deg en rekkevidde på rundt 2km ved fri sikt, noe som jeg tenker holder lenge i første omgang

OBS! En ting som kan være greit å ha i bakhodet når det gjelder antenner, er at det er forskjell på SMA og RP-SMA! Du får kjøpt overganger til noen kroner på Ebay. Er endel som har gått i fellen å kjøpt SMA når de egentlig skulle ha RP-SMA...