View Single Post
Sitat av Enus Vis innlegg
Er disse "tiltakene" jeg ikke liker. Sist gang jeg fikk Individ stønad/Økonomisk stønad i 2010 ble jeg sendt på et såkalt Kickoff kurs hvor jeg skulle lære å skrive jobbsøknad sammen med mange andre. Jeg har vært i arbeid i 3 sammenhengende år så noe sånt orker jeg ikke.

Jeg er også forberedt på at det blir veldig vanskelig for meg å få jobb ettersom jeg aldri fullførte utdanningen min og ikke kan bruke min tidligere arbeidsgiver som referanse.

Bostøtte hos Husbanken? Bør jeg søke der også?
Vis hele sitatet...
Ja det må du. Du må også vise litt vilje ovenfor NAV, eller komme med gode legepapirer hvist de faktisk skal gjøre annet enn å presse deg ut i tiltak og annet dritt.

Inngå en tiltaksplan som er ganske simpel, du skal abonnere på jobbmail, søke på jobber og føre jobblogg som skal deles med saksbehandler. Vis at du har en visjon for fremtiden, så vil saksbehandleren behandle deg helt annerledes enn hvist du kommer og bare vil ha penger for å leve, eller klage for at du faktisk får penger for å leve men det er for lite.

Har du ikke viljen må du vise til legepapirer, ellers er det faktisk bare latskap i NAV sine øyne.