View Single Post
Har hørt denne historien før, en fyr som røpet at han hadde røyket hasj til legen under ADHD sjekk... ble fratatt førerkortet og satt på urinprøver!
Dette er et prakteksempel på en korrupt lov som styres av større makter enn politkerne virker det som. Helt hårreisende at folk som røyker hasj tilsynelatende ikke har rett til å ha førerkort. Du MÅ være clean fra alt annet enn alkohol. Herregud så idiotisk. Som folk har sagt før meg er loven så korrupt at all bruk av hasj er misbruk, selv èn gang i løpet av livet.
Det er derfor ikke så mye du for gjort med dette Feilen ligger i loven/normene.
Det er bare at folk ikke tenker selv lengre og tror at hasj er skikkelig sjukt.. så rapporterer dem videre, denne verden er dessverre overfylt av tankeløse idioter som dette.

Jeg foreslår lovendring. Det er ikke lov å eie smarttelefon hvis du kjører bil, du kan sende melding/ringe/surfe og dette kan være trafikkfarlig. Du må gå til en sjekk hver måned for å teste om du har brukt en mobiltelefon.
Hvis du ikke har kvittet deg med telefonen, får du ikke førerkort.
Samme gjelder alkohol. Hvis du drikker alkohol i det hele tatt, kan det hende du vil kjøre ruspåvirket. Alle som drikker må gå til test for å se om de er avholds.

Det er like saklig som å ta fra folk lappen siden dem røyker hasj spør du meg, og synes det eneste riktige å gjøre fremover er å ta et oppgjør med dette så godt vi kan, har hørt denne historien så mange ganger før.
Politkerne er jo bare å glemme, de er hjernedøde idioter. Leste jo om han politkeren som ble kastet ut av partiet siden han innrømmet hasjbruk pga ryggsmerter...
Synes at lovendringer burde kunne søkes om på vegne av folket, ingen politiker i vegen. Så blir lovforslaget lest opp på direkte fjernsyn og folk kan få lov å stemme på forslaget... jeg mener hvorfor skal vi ha politkere til å gjøre det for oss når de er helt inkompetente... De kan jo ikke si ordet cannabis uten å bli kasta ut. Vi er fucked.

Slutt å undertrykk naturlig medisin, slutt å fremhev gift som rusmiddel, slutt å anbefal antideppressiva til alle som ikke har jobb og kjeder vettet av seg.
Håper verden åpner øya litt innen 20 års tid ellers blir det vel ulovlig å ha dritetreng i trafikken.

Sitat av Nether Vis innlegg
Nei, det er ikke like absurd. Cannabisen du kjøper stammer kommer fra ulovlige organisasjoner som ofte handler alt fra våpen til mennesker, og ved å kjøpe denne cannabisen bidrar du til at disse organisasjonene blomstrer. Dersom bonden driver menneskehandel og våpenhandel ved siden av agurkplantasjen, og dette er noe du er klar over da kjøpet av agurken finner sted, er det like ille av deg å kjøpe agurken som det ville vært å kjøpe cannabis. Jeg respekterer at du er uenig i dette, men for meg er en slik agurkhandel uetisk.
Vis hele sitatet...
Eneste grunnen til at folk som røyker cannabis støtter disse kriminelle organisasjonene, er fordi det er ulovlig å røyke >< hadde det vært lovlig å kjøpe seg cannabis, ville ikke de kriminelle tjent alle pengene på det!
Er ikke det logisk? Hvis du kjøper klær på H&M, støtter du da personlig barnearbeid i fattige land? Eller skulle du bare ha et par sokker?

Og eneste grunnen til at trådstarter har fått inndratt førerkortet er fordi cannabis er sett på som et rusmiddel... det gir jo en rus, men det er ikke en rus som gjør kjøreevnen din nedsatt hvis du er en daglig bruker. Dette er til og med bevist under kjøretester, der nyktere kjører og stonere kjører. Ingen forskjell på kjøreevnen.

Ja jeg tør å påstå at det de fleste i dag vet om cannabis, er totalt feil.
Dette er en plante med psykedelisk effekt som er virkelig bra mot veldig mye.
Spør du meg burde det være en menneskerett å kunne bruke det. Vi har gjort naturen ulovlig.. er ikke det litt unaturlig? Jeg ser på kriminaliseringen av denne planten som et overtramp, en undertrykkelse av min frihet som menneske. Dette viser at vi i dag lever i en like korrupt, hvis ikke mer korrupt verden som vi gjorde for 2000 år siden.
Ufattelig for meg at ikke flere folk skjønner dette.

Samtidig kan jeg støtte nulltoleranse for påvirket kjøring... men personen vi snakker om mista lappen uten å gjøre noe som helst... Det er jo det samme som å si at hasjrøykere ikke har rett på lappen. Det blir totalt feil.

I USA bruker jagerpilotene amfetamin for å bedre responstiden deres i krig. Men det er jo greit!! Alkohol er tilgjengelig overalt, men det er jo ingen som fyllekjører, neeeida Men ta lappen til han som røyka hasj såvidt, ja han kan være farlig >< Denne loven fungerer ikke når cannabis blir sett på som like ille som heroin, slik det er i dag. Cannabis like ille som heroin, er ikke det rett og slett humoristisk?
Sist endret av Dagdriver; 20. desember 2013 kl. 20:38.