View Single Post
Må si jeg er positivt overrasket over spillet, hadde forventet en hel haug med bugs etter hva utviklerene (rocket) hadde advart oss om på stream å diverse twittermeldinger o.l. Men neida, det var en og annen bug her og der men veldig lite som virket irriterende, eneste buggen jeg faktisk syns var plagsom var at zombier kan springe igjennom vegger.

Selve spillet følte jeg fungerte ganske godt kanskje ikke så strømlinjeformet som jeg hadde håpet på, men med litt patcher så har det nok stort potensiale. Og siden det tross alt er pre-alpha så kan man vel ikke forvente mer

Til dere som sliter eller nettop har begynt, her er det noen tips som kanskje kan hjelpe.

-Mat/drikke-system: Her er det nok mange som har misforstått. Når du spawner så har du cirka 30% på mat og drikke, altså rett over det som er et kritisk nivå, samme gjelder når du har spist og får meldinger som "my thirst/hunger is qlenched" eller lignende.
Så stapp i deg alt du finner av føde helt til du får meldingen "I feel over-fed" eller lignende. De fleste som klager over at du må spise og drikke alt for ofte har ligget på ca 20-30% mat/drikke level, og ikke forstått at de allerede sultet til og begynne med.

-Loot: Bortimot alle bygningene er mulige å gå inn i, men tilgjengjeld har antall loot per hus blitt senket drastisk. Det jeg har gjort når jeg spawner er å raide nermeste bosetning/tettsted til jeg finner et våpen (øks/m4 e.l).
Deretter går jeg til de mindre bosetningene lengre nord og looter de.
Grunnen til er at jeg da slipper å støte på større mengder med zombier og spillere. Du finner kanskje ikke massevis av våpen mods og sånt, men du finner det du trenger som er blandt annet bedre klær, ryggsekk og mat/drikke.

-Diverse: Når du først finner en jakke eller skjorte, riv opp den gamle t-skjorten din sånn at du har noen bandasjer til du finner en first-aid kit.
De eneste melee-våpene jeg syns fungerer er øks eller kubein, alt annet absorberer zombiene så og si helt.

Det er dette jeg kommer på i farta, håper det er til hjelp

Lite screen av karakteren min.