View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av AXiMe Vis innlegg
Politikk endrer ingenting. Politikk er bare, som jeg har kommentert tidligere i tråden, begynner nesten å bli litt lei av at folk kommer med innlegg uten å lese det som har blitt skrevet, prosessen der man kommer frem til hvilke trusler som skal være utstedt til enhver tid. Det er et barbarisk system som belager seg på sentral planlegging av produksjonen av lov og sikkerhet, og ingenting jeg som et sivilisert menneske noensinne vil ha noe med å gjøre.

Det er selvfølgelig heller ikke noe jeg ønsker å finne et kompromiss med. Et kompromiss mellom noe som er rett og galt vil alltid være galt. Hvis det kommer en potensiell drapsmann bort til deg og spør om det er greit i dine øyne at han dreper ti mennesker, så vil du selvfølgelig si nei. Du vil ikke inngå noen kompromisser om at det er greit at han bare dreper fem, vil du?

At du ber meg involvere meg er dessuten latterlig. Jeg involverer meg nøyaktig på de måtene som faktisk har noen effekt. Politikk endrer ingenting overhodet, og å gå rundt i tog med mennesker som mener det samme som deg er heller ikke spesielt produktivt. Å aktivt forsøke å endre holdningene til folk via fredelig diskusjon, både i sitt daglige liv og rundt om på nettet, det er det jeg anser som den eneste gode måten å oppnå endring på.

Nei, det gjør jeg ikke. Hver gang politiet bruker makt for å håndheve trusler mot mennesker som ikke gjør noe galt, så driver de aktivt med maktmisbruk. Dette inkluderer altså i mange tilfeller å håndheve det de kaller loven. Bare fordi det finnes forskjellige grader maktmisbruk kommer jeg ikke til å slutte å kalle det for det det er når noen blir arrestert/utsatt for vold for harmløs virksomhet.
Vis hele sitatet...
Det er trist at du tror at dine innlegg her har mer effekt enn å engasjere seg politisk. Ditt verdensbilde er temmelig forvridd, og retorikken du kommer med hører hjemme blandt politiske ekstremister som hyler om revolusjon.
Å kalle meg latterlig for å forselå at du involverer deg i en organisasjon som aktivt jobber med å endre den generelle holdningen mot stoffbruk og lovene faller på sin egen urimelighet.
Jeg klarer nesten ikke å begripe at du mener det du skriver. At du, en anonym ungdom på nett har større sjangs til å få et resultat ved å kalle Staten ulegitim, lover for trusler mot samfunnet og politikk for ubrukelig her på freak enn f.eks Arild knutsen som går ut å holder foredrag, snakker med eksperter og er aktivt med i debatter om problemstillingen.