View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av AXiMe Vis innlegg
Da vil jeg si du ikke ser klart. Jeg har overhodet ingen interesse av politikk. Politikk er bare prosessen der hvilke trusler som gjelder til enhver tid blir bestemt. Alt jeg ønsker er å leve i fred, og at jeg ikke blir utsatt for fysisk harme så lenge jeg ikke utsetter noen andre for det. Å foreslå å dra til et annet land er et tafatt forsøk på å unngå problemstillingen helt. Problemstillingen er at mennesker som bor i det samme geografiske landområdet som meg blir utsatt for urett.

Og ja, håndhevet med fysisk makt. Det nytter ikke å bruke det eksemplet du bruker der, da det ikke ville blitt håndhevet i det hele tatt, som er nettopp det jeg er helt for. Prøv heller å ta med deg et trailerlass for mye snus over grensen, eller å røyke en joint rett i nærheten av politiet.

Det er dessuten et ekstremt naivt syn på lov og sikkerhet. For det første vil ikke lover og regler slik ting fungerer per dags dato, blitt oppdatert i nærheten av ofte nok til å nøyaktig reflektere folkets holdninger, grunnet store mengder manglende informasjon hos de som lager lovene. Dette er problemet med enhver form for tjeneste som blir produsert via sentral planlegging, og lov og sikkerhet er intet unntak.

Dessuten er det ekstremt barnslig å tro at noe er rett fordi 51 % av menneskene i et samfunn mener det. Å banke meg fordi jeg holder butikken min åpen på søndag er ikke noe mer rett fordi 99 % av befolkningen mener det.
Vis hele sitatet...
Du er uenig med loven, mener Staten er oppspinn og at den ikke har noe legitimitet. Men her er poenget: Det har ikke noe å si hva du synes, kongeriket Norge under Håkon den 5. vil fremdeles bestå og annerkjennes av omtrent alle andre land på denne planeten.

Om du har ingen interesse av å påvirke politikken, men bare sitter å klager på den hvorfor skal vi ta det du sier seriøst? Du har ikke prøvd å finne noe kompromiss heller, du deklarerer bastant at Lovene er urettferdige og ulegitime (noe flere av oss er enige i).
Hva med å støtte en organisasjon som jobber for å fremme meningene våre?
For det er ikke meningene jeg er uenig i, det er den uproduktive klagingen på at lovene er urettferdige, at Politikerne er maktmisbrukere.
Støtt Foreningen for Human Narkotikapolitikk, (heller det enn Normal, jeg ble lei useriøsiteten), møt opp på demonstrasjoner, involvèr deg!

Ja, det finnes maktmissbruk i politiet i Norge, men du slenger rundt deg dette ordet så ofte at det mister mening. Å håndheve loven er noe helt annet enn for eksempel å holde en person i bakken i en stilling som gjør at han ikke får puste og dør (ref. Oibora saken), og jeg synes du skal vise såpass respekt at du ikke bruker ordet uten grunn.