View Single Post
Sitat av kjerstin Vis innlegg
njaa, mest for ferie.
Å bli dømt for et mord du ikke har gjort (noe som kommer til å skje) er like urettferdig for meg som for deg, foreldrene dine, naboen eller French. Thats my point.
Vis hele sitatet...
Det kan jeg være enig i. Poenget mitt er at man kan styre risikoen (til en viss grad). De hadde ingenting å gjøre i Kongo, og de hadde ihvertfall ingen grunn til å bedrive lyssky aktivitet der. Når de likevel velger å gjøre det fordi det er kult og mannete, så må de være forberedt på at de kan havne i problemer langt utover det man kan havne i i trygge Norge.

Det virker som om du legger til grunn at Moland og French var helt uskyldige. Vi vet jo at de ikke var to naive backpackere som tilfeldigvis ble vitne til et tilfeldig drap. Vi vet dette. Derfor kan man ikke sammenligne deres sak med en sak der du var uheldig på din ferie på Kos gjennom Ving Solreiser, og som en beviselig uskyldig part havnet i en sak hvor noen ble drept.

Sitat av ormebol Vis innlegg
Hvis et skip blir bordet av somaliske pirater, og disse piratene kidnapper og torturerer en håndfull norske jenter og gutter, så skal ikke staten Norge stille opp for disse, fordi de selv aktivt har oppsøkt en jobb hvor de må innom den gjennomkorrupte adenbukta?
Vis hele sitatet...
Ser du forskjellen på ulovlige pirater og en annerkjent stat?
Ser du forskjellen på et registrert skip under et norskregistrert rederi og to naive gutter som ulovlig smugler våpen over grensen inn til Kongo og starter en (uautorisert) soldatopplæringscamp?

For en latterlig dårlig retorikk, spar oss.