View Single Post
Sitat av belisarius Vis innlegg
Nei. Hvis man er sammen med en person som farer med løgn, og som har en unnvikende oppførsel mener jeg man i dagens samfunnsklima kan tillate seg å gjøre litt detektivarbeid, rett og slett for å sikre seg selv og egne interesser.

Å spørre en slik person direkte om de har vært utro er meningsløst da de bare vil nekte for alt og komme med troverdige bortforklaringer.

Det er jo synd at man ikke lenger kan stole på folk, men man må innrette seg etter hvordan virkeligheten er ikke etter hvordan den burde vært.

Dette går begge veier selvsagt, så om du ikke er ærlig med partnere din og prøver å skjule ting, så fortjener du også å få dine meldinger sjekket.

Dette er jo selvsagt en enda mer aktuell problemstilling om man fortsatt pleier kontakt med ekser eller generelt sett personer av det motsatte kjønn.


http://www.psykologtidsskriftet.no/i...s_id=49472&a=2
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ikke logikken din i det hele tatt. Om jeg var i et forhold og følte at den jeg var sammen med ikke kunne stoles på, så ville jeg a) distansert meg følelsesmessig og gått over til å se på hele greia som en løs fuckfriend-greie eller jeg ville b) slått opp.

Hva ser du for deg skal komme ut av å snike og spionere? Om du skulle slumpe til å avsløre en løgn, hva gjør du så? En konfrontasjon vil ikke endre noe, tilliten vil uansett ikke være der. Eller leter du etter grunner til å slå opp?
Sist endret av Susa; 9. desember 2013 kl. 10:05.