View Single Post
Alt er et sjansespill.

Hvorfor tror du verdiene er så mye mer spredt i BTC dadyd? De er mer etablert, greit nok, men det var en gang ingen visste om verken BTC, og LTC òg. Etterhvert som de ble mer kjent trudde også alle at dette kun var en såkalt scamcoin.

Personlig tror jeg verdiene er mye mindre spredt enn de fleste skal ha det til. Uansett, i dag koster det flerfoldige titalls tusener å mine BTC, så dette er utelukket for de aller, aller fleste. Og da spør jeg, i hvem sine hender tror du mesteparten av de resterende 9 millionene med BTC vil være i dadyd? Takk, det er riktig. De rike, store, og innflytelsesrike investorene, kriminelle som lovlydige, som vil styre og regulere kursen og omløpet akkurat som de vil.

Det spørsmålet jeg er litt bekymret for da, er hva vil være verst. At staten og sentralbankene etterhvert vil finne sitt snitt til å få kontrollen på mesteparten og regulerer, eller at enormt sterke, private aktører gjør det. Det MEST bekymringsverdige ved dette spørsmålet er at jeg vet ikke hva jeg skulle svart.

Foreløpig så er jeg så dumdristig at jeg sitter med noen titalls tusen i Quark. Det er kanskje ikke så altfor mye for noen, men det er litt for meg. Jeg valgte Quark fordi jeg tror myntenheten på sikt vil slå igjennom basert på det jeg har lest, og derfor vil gi god avkastning kortsiktig, og langsiktig hvis en kjøper seg inn nå. Da har en rukket toget ganske bra. Jeg kan ta grådig feil, men jeg har ingen problemer med å rettferdiggjøre et stort beløp for å få et enda større beløp ut av det.

Til syvende og sist så har jo ikke dette all verdens betydning for de som har lagt inn 500-1000 kr. i dette, men det blir spennende å se. Er vel ikke så mange som forventer å bli millionær, og det er VEL OG BRA, men så har du de av oss som har ønsker og drømmer. Risikoen er jo desto større, men den blir overskygget av muligheten for gevinst.

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Cryptocurrency er såpass nytt at det beste for alle parter vel bør være å få en prinsipiell avgjørelse om hvordan det bør behandles i en høyere rettsinstans. Hvis det er nok av dere som tjener på det, bør dere jo vurdere et litt spleiselag istedet for å bare sitte å vente på at Skatteetaten skal få fingeren ut av ræva.

Husk på at når det kommer til MVA på kjøp og salg så er det svært lite som hindrer skatteetaten å ta en sjekk i valutaregisterne på hvem av dere som har overført penger fra/til de store utenlandske exchangene. Kan være kjipt å plutselig få et digert MVA-krav på seg etter at man har brukt de millionene en tjente på fyll, dop og horer
Vis hele sitatet...
Helt enig, og det er noen interessante problemstillinger.

Men et krav er en ting, en annen ting er hvorvidt de har hjemmel for det, enda.