View Single Post
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Steining: du tenkte ikke godt igjennom når du skrev at Koranen godkjenner steining og avkapping av hender som straffemetode, gjorde du? Koranen sier det i en del av étt vers, men det er ikke det samme som om at det blir brukt som lov.
Vis hele sitatet...
Hva er Koranen? Allahs ord, lover og bud. Uansett om det så hadde vært skivebom og steining ikke var nevnt, så er det som nevnt i din egen kilde, SNL, godtatt med drap som straff. Apostesi (uttale at man ikke tror på Allah er nok) skal straffes med døden f.eks., og er ordrett fra Allah selv. Om det er vha. sløv kniv, steining eller andre måter er irrelevant. Boken kaller flere steder på drap. Boken er Allahs egne befalinger - ergo vil Allah at alle hans følgere skal følge dette. Dette utøver islamister, som også støtter dette vha. diverse tekster ved siden av. Dette frasier "vanlige muslimer" seg, og sier dermed at de vet bedre enn Allah de mener å tro på. Du ser kortslutningen i logikken deres som dukker opp for å passe inn? De ber til en allmektig skaper, men som de tydeligvis vil rette på.


Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Spørsmålet mitt til deg er; hvorfor skal jeg stole mer på deg her enn Linda Alzaghari som er norsk muslim og har større kompetanse på lov/lovverk innen islam?
Nøyaktig det samme gjelder kristendom, jødedom likeså, andre religioner også.
Vis hele sitatet...
Hun har en åpenbar egenagenda for å fremme sin egen religion - hva er vel religion uten at mennesker beskytter denne og fremstiller den på best mulig måte så flest mulig konverterer? Det kalles en død religion.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Det vi kaller i dag islamister lever kun delvis etter bøkene. Disse personene er voldsforherlignde og brautende, omtrent like mye som ekstremister av andre ideologier. De følger en voldsforherligende "versjon" av religionen. Det morsomste i innlegget ditt er det at du sidestiller 'normale' muslimer med hyklere. Jeg har ikke så mye å si på den, det er jo rimelig latterlig uansett, men hvorfor nevner du ikke i tillegg at religionen lærer toleranse, nestekjærlighet og solidaritet?
Vis hele sitatet...
Det hjelper svært lite å tale nestekjærlighet når du et par åndedrett tidligere (kapitler tidligere i bibelen) har utført massedrap på spedbarn fordi foreldrene ikke hørte på en mann som mente han hørte en brennende busk prate. Faktisk tror jeg det er kapittelet etter Herr Moses har fått tavlene sine, at han ber de som tilba gulloksen drepe hverandre, noe usikker nøyaktig hvor det kommer. I sammen manér holder Koranen på, kapittel etter kapittel. Uskyldige mennesker skal drepes - men dette er plutselig glemt når vi noen kapitler senere prater om nestekjærlighet. F.eks skal man i Koranen være respektfull og elske sine medmennesker - med mindre de har en annen tro og blir erobret. Da skal de konvertere, betale eller dø, ikke mye toleranse inne i bildet. Det eneste Koranene er konsekvent på, er at den er inkonsekvent.

Toleranse, nestekjærlighet og lignende læres og respekteres nok bedre dersom vi ikke legitimerer drap o.l. noen sider før eller senere.