View Single Post
Sitat av Oyvind89 Vis innlegg
Jeg foretrekker også flertall av gule i kina, og flertall av svarte i somalia. er jeg rasistisk mot de hvite nå da eller?
Vis hele sitatet...
Ok - så du vil segrere folk basert på farger, hvilken annen motivasjon enn rasisme kan dette ha bak seg? Hvis flertallet "gule" holder seg i asia, så slipper du jo at de kommer til Norge og skitner til den flotte hvite nasjonen vi er. Samme gjelder Somalia.

At du ikke ser selv at å ønske å skille folk på noe så banalt som hudfarge er rasisme er så hinsides all fornuft. Du må gjerne si "jammen jeg er jo bare imot at forskjellige hudfarger blander seg, jeg er jo ikke rasist!" - det er du.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Det er flisespikkeri, men jeg tenkte å legge inn en kommentar til "det er fordi de tror på Allah" som Xasma sa - det er langt fra like enkelt som Xasma vil ha det til; Problemet med Islam NEt er at organisasjonen er tilhenger av en svært streng tolkning av de forskjellige skriftene i religionen, og at de selv (og av andre) betrakter seg som salafister - en politisk bevegelse iblant muslimer med en beinhard og puritansk definisjon av hvordan man menneske bør oppføre og værre seg hvis man er en muslim.
Vis hele sitatet...
Det står i Koranen at dette er Allahs ord, gitt til profeten Muhammad. Det står også svart på hvitt at tyver skal kappes hånden av, kvinner skal steines om de har sex utenfor ekteskap - selvom de blir voldtatt, samt en god del andre horrible ting. En god del av Koranen kan tolkes, og tydeligvis har Allah tillatt dette i de siste 1400 årene. Følgelig må han synes det er greit, hvis ikke burde han sendt en ny Muhammad. Det samme gjelder bibelen for øvrig - den er ikke nevneverdig bedre eller verre enn Koranen.

Det vi idag kaller islamister lever i stor grad etter det som står i koranen og tolker flere ting til sin fordel. Muslimene som lever normale liv er intet mer enn hyklere som velger hvilke tekster de selv vil følge og tolker tekstene etter sine ønsker. De ignorerer at dette er guds ord som står svart på hvitt, tar frem tekster åpne for tolkning og lener seg på disse. Det samme gjelder igjen bibelen. Svært få vil nekte en syk person å gå til alteret, selv om det står i den gode bok at de skal nektes. Eller å drepe sønnen sin dersom han snakker vondt til foreldrene sine.

Jeg ser ikke hvordan man med integriteten i behold kan forsvare bøker som kaller på drap, lemlestelse og andre barbariske straffer, i hvert fall ikke med dagens tilgang på kunnskap om verden(i den vestlige verden).