View Single Post
Ricinus communis
aluminiumfluorid's Avatar
Trådstarter
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Når du først linker til Wikipedia, så kan du jo linke til det eksakte våpenet i stedet for bare våpenprodusenten. Her er det en egen artikkel om det unike våpenet til Oswald, og her står det at det faktisk måtte lades manuelt.
Vis hele sitatet...
Lenken til det eksakte våpenet har jeg i min nest siste post. Beklager at jeg ikke fant den før! Ellers vet jeg at en må ta ladegrep på slike våpen. Med et halvautomatisk våpen, kan en fint klare å pepre ut 5 skudd på 2-3 sekunder. Men med ladegrep går det litt lenger, alt ettersom trening.

Når du sier selv at det er fra 1800-tallet, og ikke fra andre verdenskrig, så blir det jo også brått litt mindre nødvendig med automatfunksjon. "Hvilke oppegående mennesker ville ha kjøpt et manuelt våpen i 1891?", spør du. Vel, hvor oppegående våpenkjøperne var på den tiden kan man selvsagt diskutere lenge, men at alle som ikke kjøpte automatvåpen var tilbakestående, er jo bare tull
Vis hele sitatet...
I den tidsperioden der, var det veldig få halvautomatiske våpen. Jeg har kun skutt med halvautomatisk i militæret. Ellers har jeg brukt manuelt.
Men det jeg forstod med å "du må trekke bolten for hvert skudd du skyter", er at etter en har tatt ladegrep, må en spenne tennstiften manuelt (dette er faktisk noe du kan gjøre med Krag Jørgensen uten å røre hevarmen). Selvsagt vet jeg at en må ta ladegrep! Men med erfaring med våpenet og med en flink skytter, tar ikke dette så mye ekstra tid. Og når en hører farten på skuddene, så er dette fint mulig å få til med litt trening!

Sitat av tetragrammaton Vis innlegg
Mange polls viser at over halvparten av amerikanere selv mener det var en cia "illuminati" type konspirasjon. Og når man ser på hva kennedy gjorde årene før dette så blir det rimlig klart. bla. hva han planla med de privateide federal reserve bank som "eier" dollaren og låner den ut til verden.
Vis hele sitatet...
Hvis en sammenligner med det Bush gjorde, så synes jeg det Kennedy gjorde, ikke var så ille!

Og de som nevner Illuminati, mister jo totalt seriøsitet! Og jeg ser heller ikke noe poeng i, at CIA skulle drepe Kennedy. Jeg ser poenget med mafiaen. Men hvis de hadde prøvd seg på dette, hadde det iallefall ikke blitt mindre tøft å være mafioso etterpå. For dem hadde antageligvis blitt fredløse.
Og hvorfor ikke bare godta at Lee drepte han, når bevisene peker i den retning? Hvorfor drepte Lee politimannen Tippits, når han stoppet Lee, hvis Lee var uskyldig? Og hvis Lee ikke drepte Tippits, hvorfor slo han ned politimannen i kinoen, da han ble arrestert? Jeg synes alt peker mot, at Lee var skyldig! Når hans rifle med hans håndavtrykk lå i syvende etg. i School book depository" etter drapet. Sammen med at skuddlinjene i Kennedys og John Conallys kropper, stemmer perfekt til der Lee var. Sammen med pappeskene som var stablet til anlegg for skyting der. Sammen med Lees personlige problemer. Så synes jeg alt peker mot han!