View Single Post
Ricinus communis
aluminiumfluorid's Avatar
Trådstarter
Jeg har funnet an annen film på nrk.no, som varer til 23 desember, som også jeg mener er kjempebra dokumentar!

Sitat av Dovregubben Vis innlegg
Oswald skal ha skutt tre skudd mot bilen til Kennedy. Det første traff Kennedy og John Connally, Det andre bomma og det tredje traff hodet til JFK.
Vis hele sitatet...
Nei! Det første skuddet bommet. Det andre skuddet traff Kennedy i ryggen, og kom ut like ved hans brystvorte, og gikk inn i John Connallys rygg, og kom ut buken. Mens det siste traff Kennedy i bakhodet.


Sitat av Dovregubben Vis innlegg
Oswald hadde dårlig utsikt og et skilt som blokkerte veien som skudd nummer to traff.
Vis hele sitatet...
Der er og var god utsikt der! Det er og var ett skilt der. Og det er skiltet som blokkerte for han som filmet med sitt 8 mm kamera. Og da som har lagd den viktigste filmen og bevis i Kennedydrapet. Lee hadde plenty tid og oversikt til å skyte Kennedy.


Sitat av Dovregubben Vis innlegg
Han brukte en Italiensk Carcano rifle som du må trekke bolten for hvert skudd du skyter. Om han var var dyktig til å skyte veit jeg ikke. Noen sier han var andre ikke, men hvis det virkelig er han som skjøt så så kan jeg ikke si noe annet en at han var veldig god. Jeg stoler egentlig ikke 100% på at alt som står i The Warren Commission er sant.
Vis hele sitatet...
Og
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Når det kommer til hvor god skytter Oswald var så er det jo vanskelig å si. Noe lærte han sikkert i militæret, men en skal jo også huske at bilene i kortesjen ikke beveget seg særlig mye fortere enn gangfart.
Vis hele sitatet...
Og
Sitat av 1warlock Vis innlegg
Greit nok, bilane var i bevegelse. Det kompliserer uansett situasjonen for skyttaren, når det har våre ekstremt monge gjennskapinger av hendinga å ingen har klart 3 skot på 4,5-7 sekund, med ei rifle fra andre verdskrig.
Vis hele sitatet...
Ja, han brukte ei italiensk Carcano 91/83 6,5x52 mm rifle. Og man må IKKE trekke "bolten" tennstiften ut for vært skudd! Det ville for våpenfabrikanten sin del betydd en sikker død. For hvilke oppegående mennesker ville ha kjøpt et slikt våpen?

Og rifla er ikke fra andre verdenskrig, men den er ifra 1891.

Og det med skytehastighet, så tror jeg denne snutten besvarer påstanden tålelig bra. Og dette er ei maken rifle! Og jeg har selv en Krag Jørgensen, også fra slutten på 1800-tallet. Og det er ikke noe problem å skyte så fort med den heller.

Og hvis dere ser på dokumentaren over, så vises faktisk Lees skytebok fra militæret. Og han klarte faktisk skarpskyttermerke. Altså han var godt over gjennomsnittet til å skyte!

Sitat av Dovregubben Vis innlegg
Min kospirasjons teori: Jeg tror at Oswald kan ha hvert med på det, men at han da var en del av en plan om å fjerne Kennedy så Nixon kunne bli president og kanskje gå til krig mot Cuba. Jeg tror også at Oswald kan ha blitt hjernevasket til å bli en såkalt sleeper soldier.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle Nixon drepe Kennedy? Om det var Nixon, så hadde ikke han kommet fortere til makta uansett! For det var Lyndon B. Johnson (visepresideneten) som fungerte som president etterpå. Og han ble tatt i ed på "Air force one" før de dro til Washington etter drapet. Og ved hans side sto hans kone og "Jakkie" Kennedy, med flekker av blod, skallebiter og hjernemasse på sin kjole. Og Lyndon sto askegrå i trynet, av det han hadde opplevd. Rett etter eden dro de som sagt rett til Washington. For dem var sikre på, at det var en konspirasjon mot USA. Og at Sovjet ville angripe når som helst. For før attentatet var det sett på som en viktig taktikk å handlingslamme landet, ved å drepe presidenten før angrep.


Sitat av 1warlock Vis innlegg
Ja han var tidligare U.S Marine, dette betyr ikkje at han var god å skyte. Faktisk so seier fleire ekspertar at Oswald ikkje var god å skyte i det heile tatt. Dei har prøvd å gjennskape hendinga fleire gongar utan å lykkast. Det seier vel litt at når somme av dei beste snikskytterane prøver dette og ikkje klarer i nærheita av den tida Oswald skulle ha brukt. Da seier det seg sjølv det er noko som ikkje stemmer. Iallfall tenkjer eg det.
Vis hele sitatet...


Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Jeg har ikke sett dokumentaren, men ut fra hva jeg har plukket opp fra andre dokumentarer, sitter jeg med et inntrykk av Lee Harvey Oswald bare var en syndebukk.
Vis hele sitatet...
Se på dokumentaren.
Jeg også mente at Lee var en syndebukk før. Men denne dokumentaren snudde iallefall meg!



Sitat av legalize_it Vis innlegg
Den offisielle historien går vel på at det første skuddet bomma, mens de to siste traff. I følge de fleste av de som kjente virket det da som Oswald om ikke helt psykisk frist, ihvertfall hadde sine egne meninger da han var en ganske hardbarket kommunist som blant annet bodde noen år i Soviet.
Vis hele sitatet...
Ja, det stemmer det! Han var ulykkelig i USA, så han klarte å bo 3 år i Sovjet. Men det var alt annet, enn det utopiske paradiset han hadde drømt om!



Sitat av smellkyss77 Vis innlegg
De holdt maks ok joggefart, i og med at secret service agenter jogget ved siden av....
Vis hele sitatet...
Det stemmer at bilene kjørte i lett løpefart. Men når skuddene smalt, sto vaktene på bilen bak presidentparet. Ellers sto dem også noen ganger på presidentbilen. Men de jogget ikke mye ved siden av bilene. Hvordan tror du da, de hadde vært i stad til å beskytte dem, etter noen km med jogging igjennom Dallas?



Sitat av 1warlock Vis innlegg
Samenliknar du 9/11 konspirasjonsteorien med Kennedy drapet? Eg vil sei det er litt feil med tanke på at der har vore to etterforskinger av Kennedy drapet å den siste etterforskinga sa følgande

" in 1979 issued its final report, concluding that President John F. Kennedy was probably assassinated as a result of a conspiracy"

Eg føler difor det blir litt feil å samanlikne dei to hendingane.
Vis hele sitatet...
Jeg tror dette var feil. Jeg tror heller på Warren kommisjonen. Se på de to dokumentarene jeg har lenket til i denne tråden.



Sitat av Taurean Vis innlegg
Kan ikke fatte at dette er blitt hypet opp så utrolig mye som det har blitt. Det er fælt at en president (og et menneske i seg selv) blir skutt, men det er jo helt sjukt mye teorier og diskusjoner om dette.
Vis hele sitatet...
Ja, på en måte er jeg enig med deg. MEN vi kan også sannsynligvis takke John Fitzgerald Kennedy, at vi er her idag! Da han fikk avverget Kubakrisen i oktober 62 så elegant!
For etter det jeg har lært, prøvde faktisk Nikita Khrushchev å starte atomkrig med U.S.A. da.
Dette fikk U.S.A. vite igjennom den russiske offiseren Oleg Penkosky, som spionerte og ga USA div. informasjon. Dette er noe jeg har lært av en dokumentarserie, som heter "Nuclear secrets" og er lagd av BBC.
Her er Wikipedia-siden og dokumentaren på YouTube.

Og til dem som mener, at Carcano-rifla ikke er nøyaktig nok til å treffe. Selvsagt kommer dette an på hvordan våpenet er behandlet, og hvor slitt løpet er. Dette er 650 yards, noe som er 594,36 m, noe vi kan runde av til 600 m.

http://www.youtube.com/watch?v=uy_T7D2-Y3o