View Single Post
Sitat av Mr.Bukse Vis innlegg
Lol det gir jo masse mening? all mening? Du kan ikke definere energi slik? Hva jeg velger å arbeide energien min på er jo ikke relevant. At jeg trenger energi er det jeg er ute etter. Og hva er vel da finere måte å gjøre det på enn å stå barbeint ute og stirre på sola? Folk har mista bakkekontakten imo
Vis hele sitatet...
Og du har mistet virkelighetsfølelsen. Hva slags energi er det du snakker om? Vi får energien vår igjennom mat og solen, ikke ved å stå på bakken barbeint.

Vi bruker energi når vi beveger oss og vi mister energi igjennom varmetap. Vi får mer energi ved å spise og varme oss opp. Energien i maten går fra masse til energi. E=MC^2.

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Har hørt at det skal være sunt å gå barbeint, men det hadde ingenting med energi å gjøre.
Det ble begrunnet med at det var bra for ryggen, fordi man fikk benytta hele foten og dens muskler til å støtte kroppen når man løper eller går, istedet for å være stengt inne i en sko med relativt flat såle. Når føttene ikke får yte 100% vil du ta i med en annen del av kroppen som kan gi skevhet og ryggproblemer over lenge tid. Det ble sagt at føttene har en slags naturlig fjæring som man ikke får benytta seg av hvis man trer på en sko. Mange føtter har nok trangere og tettere sko en det som er naturlig og sunt, men energipratet får bli for hippier.
Vis hele sitatet...
Vi har også de som har forskjellig lengde på beina som får det bedre når de bruker sko enn uten.
Sist endret av Xernox; 28. november 2013 kl. 10:38.