View Single Post
Sitat av murloc Vis innlegg
Hadde du snakket om at vi ikke bør kaste sko i naturen hadde jeg vært enig. Men her må jeg stille noen spørsmål.

1. Hvilken energi er det du snakker om?
2. Har du undersøkt om denne energien ikke kan gå igjennom plast? Så vidt jeg vet er det ingen hindring for å overføre energi til plast. Ei heller er jeg kjent med at plast har noen spesiell kraft som hindrer energi. Det fører strøm svært dårlig, men regner med det ikke var elektrisitet du mente her?
3. Hva har det å si om noe er naturlig eller ikke? Det er ikke noe som er bedre bare fordi det er naturlig. Slangegift er naturlig, det er ikke bedre enn f.eks å svelge plast.
Vis hele sitatet...
Sånn passe dumme spørsmål som du hadde funnet svar på om du virkelig hadde undret deg. Det er en kjent sak at vår klode utstråler energi - elektroner - negativt ladde partikler. Plastikk er ikke et ledende material. Plastikk fins fordi det er enkelt å lage playstation-kontroller av det.
Det siste spørsmålet ditt måtte jeg virkelig puste dypt med magen en stund for å fordøye. Alt på en gang liksom. I vår vestlige verden jobber vi imot naturen, fordi penger fins. En vakker dag faller dette systemet, da noen har tjent til seg alle pengene som fins.

Til saken. Developmental and Cell Biology Department, University of California har gjort forskning:

It is also well established that electrons from antioxidant molecules neutralize reactive oxygen species (ROS, or in popular terms, free radicals) involved in the body’s immune and inflammatory responses. The National Library of Medicine’s online resource PubMed lists 7021 studies and 522 review articles from a search of “antioxidant + electron + free radical” [3]. It is assumed that the influx of free electrons absorbed into the body through direct contact with the Earth likely neutralize ROS and thereby reduce acute and chronic inflammation [4]. Throughout history, humans mostly walked barefoot or with footwear made of animal skins. They slept on the ground or on skins. Through direct contact or through perspiration-moistened animal skins used as footwear or sleeping mats, the ground’s abundant free electrons were able to enter the body, which is electrically conductive [5]. Through this mechanism, every part of the body could equilibrate with the electrical potential of the Earth, thereby stabilizing the electrical environment of all organs, tissues, and cells.
Vis hele sitatet...