View Single Post
Trådstarter
6
Sitat av Lootfisk Vis innlegg
Slapp av. Det er liten sjanse for skade på sentralnervesystemet ditt.

Det virker som at det er tankene dine du må jobbe med. Som du beskriver er det veldig skremmende å føle at man mister kontroll over seg selv, og det virker som at du har opplevd en tankekvern i dagene etter turen som gikk galt. Ditt sympatiske nervesystem og fight or flight-responsen blir trigget når du får de ubehagelige tankene om at hjernen din er skadet, og en følge av dette kan være depersonalisering og derealisering.

Jeg ville anbefalt deg å oppsøke en psykolog spesialisert i CBT; det er et under hvor mye som kan fikses i en dialog med en fagperson som kun vil deg godt. Få tankene og frykten på avstand, så kommer konsentrasjon og karakterer tilbake.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Ja, jeg har en mistanke om at jeg bare har latt tankene mine dra meg så langt ned at det har vekket panikkangsten som jeg tidligere har slitt en del med, og tatt med seg et par andre utrivelige symptomer som for eksempel derealisering og depersonalisering. Jeg får bare dra meg opp av sofaen og finne på noe mindre destruktivt enn å ligge hjemme og tro at livet har kommet til ende.

Sitat av zhpongl Vis innlegg
Synes dette høres ut som et klassisk eksempel på rus-utløst depresjon, enkelt og greit. Noen hjerneskade har ts neppe pådratt seg. Dette er også en av årsakene til at jeg valgte å kutte ut rusen for en stund tilbake. Man blir på sikt bare en skygge av seg selv. Flaks for dem klarer å reflektere og innse dette tidlig nok, hvis ikke kan vi begynne å snakke om permanente skader utløst av rusbruk/rusmisbruk. rus er noe dritt, enkelt og greit. Koselig og hyggelig, men det innebærer alltid en stor risiko. Depresjoner og depersonalisering er ingenting å spøke med. Valget er ditt.
Vis hele sitatet...
Du har et poeng der. Slik det ser ut nå blir det i alle fall en god og lang pause fra absolutt alt av rusmidler. Velger et oppegående sinn og klare, lystige tanker fremfor koselige og hyggelige rusopplevelser etterfulgt av lange perioder med dårlig humør anytime.