View Single Post
Sitat av Choobe Vis innlegg
Nå synes jeg religion er noe tull da, bare for å preface det, men at folk tror er bare å akseptere. Homofili (mellom menn) er forbudt i følge bibelen, og jeg mener de ikke kan presse seg til en bestemt måte å gifte seg på, så lenge de får lov å gifte seg synes jeg det er greit nok (ev. finne en prest som er villig til å vie dem).

Hvis de skal få lov å presse seg på den kristne måten å gifte seg på, kan vi like gjerne avskaffe kirken som plass å gifte seg, eller gjøre det til en "ureligiøs" seremoni.
Vis hele sitatet...
Det står ikke eksplisitt at kjærlighet mellom samme kjønn er forbudt i bibelen, det har i hvert fall aldri vært presentert for meg. Det er en påstand jeg har lest mang en gang, men det blir aldri presentert hvor det står, annet enn når noen tillegger det sin egen tolkning.

På den andre siden står det at man skal steine barn som ikke respekterer foreldre, uansett hva foreldrene har gjort. Pedofili står svart på hvitt at er greit, i tillegg til at blinde, syke eller de med andre skavanker ikke skal kunne gå til et av guds altere. Dersom kirken vil dra frem "det står i bibelen"-kortet, så får de jammen være konsekvente og ikke la mennesker med handicap gifte seg.

En skulle tro at dersom guden var imot dette, ville h*n ha spesifisert dette litt bedre. Tilsynelatende er han ekstremt spesifikk rundt mat, hvem som skal drepes o.l., så homofili kan ikke være så alt for ille for h*n å addressere iløpet av de flere tusen sidene bibelen er.