View Single Post
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Hvorfor skal det være greit å være imot homofili? Noen som har noen gode argumenter for det?
Med gode argumenter mener jeg da noe litt mer gjennomtenkt enn "Det er unaturlig" og "æsj det er så ekkelt".
Vis hele sitatet...
Som en tidligere i tråden påpekte, man kan mislike homofili på samme måte som man misliker stekt blekksprut, man synes personlig ikke noe om det, men hvis andre vil spise stekt blekksprut så greit.

Personlig bryr jeg meg rett og slett ikke lenger, og synes hele greia er teit (ikke homofili, men "motstanden"), men de får nå holde på.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Noen mener at det er galt å være imot noe de anser for å være helt naturlig, og de åpner ikke i det hele tatt for at homofili kan være unaturlig.

Jeg tror ikke de mener at man ikke skal ha lov til å ytre sin mening, men de fordømmer den som sier dette høyt.

Det kan jeg forsåvidt ha en forståelse for. Folk må få lov til å mene hva de vil, om de så mener at homofili er unaturlig eller om de mener at den som mener at homofili er unaturlig er en amoralsk person.

Grensen går ved at man blir trakassert for sine oppfatninger eller blir forsøkt nektet å ytre sine meninger.
Vis hele sitatet...
Er naturlig et argument for at det er "bra"? Bjørner er naturlig, jeg vil likevel ikke prøve å pule en.

Er det amoralsk å gjøre noe man ikke kan noe for (som å like det samme kjønn)?