Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av faa93 Vis innlegg
Hei Folkens!
første innlegget mitt her...
vel, jeg kjøpte en bag for litt siden og der var det noen frø..så tenkte at jeg da skulle prøve meg frem
kun et frø gikk, og spiren vokste ganske fort, så igår kveld satte jeg den i en potte med jord og vannet det kun litt fuktig i overflaten..så klart lys 5-6 cm over( ikke vet jeg om det er riktig, men sto så mye på nettet så bare prøvde)
istad når jeg stop opp, så var da frøet helt åpent, altså 4 blader, 2 litt rund & 2 skarpe( dette som kalles mary-jane?)
så spørsmålet mitt er nå, hvordan skal vanningen foregå og tid med lyset ?
hadde vært kult om jeg kunne fått litt hjelp av dere
Vis hele sitatet...
VELDIG mange her på formuet får frø i weeden sin og prøver å spire det. Har du tenkt langsiktig på dette? du har fått dårlig weed og dårlige frø. Frøet er regulært og vil bli jente eller gutt, 50% sjangs. Blir det gutt så kan du kaste det. Etter hvert vil det lukte vanvittig mye. Skal du ha det i vinduskarmen eller skal du kjøpe lys? Du VIL trenge kullfulter for å drepe lukta. Men for å svare på spørsmålet ditt.

Det første bladparet er helt rundt, det 2. bladparet har den typiske cannabis utseenet med "tagger", de neste bladene fremover vil være slik.

Hva slags lys bruker du? "vanlig" lys virker ikke. det må være rett spekter. av "vanlige" pærer kan du bruke sparepære på 4000 kelwin, (selges på biltema eller clas ohlson for eksempel). Når det kommer på avstand fra pære til plante så blir lysintensiteten (målt i lumen) 4 doblet når avstanden doblet (i cm forr eks), men du må ikke brenne planten og husk at den vokser. Sparepærer frigit lite varme så du kan ha planten nærme da.

Når det gjelder vanning så er det optimale at du gir mye vann, og så venter du til det er nesten helt tørrt, så vanner du mye igjen. Det skal tørke opp mellom vanning. Mange er utolmodige og vanner hele vegen. Det skal komme oksygen til røttene ellers vokser de ikke. Jorda bør også være porøs og luftig, gjerne tilsett perlitte.

Du bør lese deg opp på hvordan du skal gjøre viss du skal lykkes. Når planten din har blitt vegga lenge nok kan du kjøpe sparepære med 2700 kelwin men da skal den bare ha 12 timers lys, den går da inn i blomstringsperioden. Anbefaler HPS pærer viss du skal gjøre dette skikkelig, men da bør du også kjøpe telt og kullfilter og utstyr.

Du kan gi planten til 18 timers lys i døgnet eller 24 timer lys i døgnet, men anbefaler deg 18 timers lys da det er litt "vanskeligere" å gi 24 timers lys da planten kan bli stressa. Kommer veldigt an på hvilken strain det er fordi det vet du sikkert ikke (am i right?).

bilde av de 2 første bladpara. http://upload.wikimedia.org/wikipedi...a_seedling.jpg